Tholen - In het centrum van Lille biedt Monoprix – de Franse supermarktformule voor de stedelijke, kwaliteitsbewuste consument – een interessante blik op de presentatie van verse groenten en fruit. Monoprix staat bekend om haar combinatie van een gevarieerd, vaak internationaal assortiment en een lifestyle-aanbod met mode, interieur en verzorgingsproducten onder één dak.© Marjet Lubbers-Bruijnse | AGF.nl
Klik hier voor de fotoreportage
De AGF-afdeling is duidelijk opgedeeld in drie zones met elk een eigen karakter. De groenteafdeling is fraai en verzorgd ingericht: producten liggen overzichtelijk in manden, met aandacht voor kleur, structuur en presentatie. Hier spreekt het premiumkarakter van de formule het meest, maar nadere inspectie bracht aan het licht dat de kwaliteit hier en daar te wensen overliet.
Het fruit daarentegen wordt vooral functioneel gepresenteerd. Veel producten blijven in hun kartonnen omverpakking liggen en blijft qua uitstraling achter bij het groentegedeelte.
Daarnaast is er een apart koelgedeelte met (voorverpakte) bio-AGF-producten en een verpakt tomatenassortiment. Een niet zo voor de hand liggende keuze, omdat bekend is dat lage temperaturen de smaak van tomaten negatief beïnvloeden.