© Bell Food Group
Eisberg, onderdeel van de Bell Food Group, heeft aangekondigd zijn productielocaties in Polen, Roemenië en Hongarije te verkopen aan Green Factory. Met deze strategische stap wil Eisberg zich sterker richten op zijn kernmarkten in de DACH-regio (Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland). De verkoop heeft geen invloed op de vestigingen in Zwitserland en Oostenrijk, noch op de inkoopactiviteiten in Spanje, waardoor het bedrijf actief blijft in markten waar het een sterke positie heeft en verdere groei nastreeft.
Green Factory, actief in meerdere Europese landen met vestigingen in Polen, Hongarije, Litouwen en Oekraïne, is van plan de overgenomen productielocaties voort te zetten en alle huidige medewerkers in dienst te houden. De financiële details van de transactie zijn niet bekendgemaakt en de overeenkomst moet nog worden goedgekeurd door de relevante nationale autoriteiten.
Veranderingen in het management van Eisberg
In het kader van deze strategische heroriëntatie heeft Mike Häfeli, hoofd van de Eisberg-divisie, op eigen verzoek besloten het bedrijf te verlaten. De raad van bestuur en de groepsdirectie spraken hun waardering uit voor zijn inzet en wensen hem veel succes in zijn verdere loopbaan. Per 1 juni 2025 wordt Tobias Wölfle, momenteel CFO van Eisberg, de nieuwe divisieleider.
Eisberg: marktleider in verse salades
Eisberg is een grote leverancier van verse salades in de DACH-regio, met een breed productportfolio dat gesneden salades, verse kruiden en voorgesneden groenten en fruit omvat. Het bedrijf bedient zowel retail- als groothandelsklanten. In 2024 realiseerde Eisberg een netto-omzet van CHF 370 miljoen (395,7 mln euro) en had het meer dan 2.200 medewerkers in dienst.
Voor meer informatie:
Bell Food Group
info@bellfoodgroup.com
www.bellfoodgroup.com