Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
CEO Timo Hoogenboom over ondernemen in crisistijd:

HAK wil merk versterken met grote campagne gericht op Hollandse smaak

Ook HAK heeft te maken met de crisis, bevestigt CEO Timo Hoogenboom in het MAX-radio programma Twee Dingen. "De prijs van de grondstoffen is gestegen en de consument wordt steeds prijsbewuster. Daardoor komen je marges in de knel." Daarbij zit HAK in het hoge segment. "Terwijl overal juist gecommuniceerd wordt op prijs-prijs-prijs. Het is knokken om de consumenten dan toch 30 procent meer te laten betalen ten opzichte van een huismerk."

Dat gaat HAK doen door zich te richten op smaak, vertelt Hoogenboom. "In september en oktober komt er een grote campagne om ons merk te versterken. Iedereen weet dat je twee stuks fruit en twee ons groenten moet eten, maar mensen komen maar aan de helft", geeft hij aan. HAK gaat zich daarbij richten op smaak. "Conimex vertelt dat we oriƫntaals moeten eten. Bertolli dat we Italiaans moeten eten. Wij combineren niet genoeg hoe lekker ons eten is." De campagne richt zich daarom op Lekker Hollands eten.

Beluister hier het complete fragment.
Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer