Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Delhaize gaat strijd met Colruyt aan met nieuw e-commercecentrum

Delhaize heeft haar nieuwe distributiecentrum in Vorst officieel geopend, waarmee het haar e-commerce capaciteit zal verdubbelen. "Dit nieuwe dc zal een snellere en toegankelijkere service bieden aan de klanten en zal de complementariteit van de fysieke winkels en de e-commercediensten van Delhaize verder versterken. Want 80% van de klanten die online winkelen, gaan ook nog naar een fysieke winkel", zo geeft de supermarktketen aan.

© Delhaize

De laatste jaren zag Delhaize een ongekende groei in de online verkoop van haar producten. "Om aan de steeds stijgende vraag te voldoen en een nog efficiëntere service te bieden, is er nu een gloednieuw distributiecentrum geopend in Vorst. Deze locatie zal worden gebruikt voor de voorbereiding van online bestellingen en is een aanvulling op de bestaande infrastructuur op de site van Puurs en de regionale centra in Gent en Luik."

Thuisbezorging sinds 1989
Al sinds 1989 biedt de winkelketen deze thuisbezorging aan. "Eerst was dat met Caddyhome, waarbij klanten telefonisch bestellingen konden plaatsen. In 2001 werd dit uitgebreid met wineworld.com, een platform dat specifiek gericht was op wijnen. In 2009 nam delhaizedirect.be het over en enkele jaren later, in 2016, zag delhaize.be het levenslicht waarop klanten kunnen kiezen tussen thuislevering of afhalen in de winkel."

Een sterke ambitie voor de toekomst van e-commerce in de voedingssector
Dankzij deze strategische investering van meer dan 53 miljoen door Delhaize en Montea, versterkt Delhaize haar ambitie om haar e-commercecapaciteit op termijn te verdubbelen van 25.000 bestellingen naar 50.000 bestellingen per week. "Door de groeiende vraag draaide het distributiecentrum in Puurs al op volle toeren. De opening van de site van Vorst zal de beschikbaarheid van producten aanzienlijk vergroten en de klantervaring verbeteren." De site van Vorst wordt officieel ingehuldigd op 12 mei in aanwezigheid van de vice-premier en minister van Economie, Werkgelegenheid en Landbouw, David Clarinval, en de burgemeesters van Vorst, Charles Spapens, en Drogenbos, Alexis Calmeyn.

© Delhaize

Met deze uitbreiding wil Delhaize ook een antwoord bieden aan de steeds sneller groeiende concurrentie, ook uit het buitenland. En dit kan alleen worden bereikt door doortastende innovaties en investeringen.

"We hadden altijd een voortrekkersrol op het gebied van voedselbezorging. Met dit nieuw distributiecentrum bewijzen we opnieuw dat we onze klanten een kwalitatieve, snelle en duurzame service willen aanbieden. De klanten combineren vandaag hun online aankopen met de ervaring in de winkel. Dankzij deze hybride aanpak kunnen we meer nieuwe klanten aantrekken - vooral de jongere generaties en gezinnen met kinderen - en ervoor zorgen dat ze bij Delhaize blijven winkelen, zowel in de winkels als via e-commerce," zegt Xavier Piesvaux, CEO van Delhaize.

"We zien een aanzienlijke toename in de bestelfrequentie, loyauteit en klanttevredenheid met deze service. Deze opening is een cruciaal element om de digitale en logistieke evolutie van Delhaize te doen slagen. Een ander voorbeeld zijn de gratis bestelkosten voor Collect. Het gemeenschappelijke doel is om een volledige en gemakkelijke ervaring voor onze klanten te garanderen of ze nu kiezen voor onze online diensten of in de fysieke winkel hun boodschappen doen ", zegt Jennifer Nemry, VP e-commerce & Data bij Delhaize.

Creëren van nieuwe jobs
Via de logistieke partners in het nieuwe distributiecentrum zullen er op termijn zo'n bijna 400 jobs bijkomen. Bezorgers, orderpickers, administratieve functies etc.

"Ik ben blij met de opening van dit nieuwe distributiecentrum, dat een perfect voorbeeld is van hoe aanpassing aan nieuwe economische realiteiten kan leiden tot het creëren van echte banen. Met meer dan 400 banen op het spel bewijst dit project dat het mogelijk is om ons concurrentievermogen te versterken en tegelijkertijd nieuwe professionele kansen te creëren, hier in het hart van de stad", aldus David Clarinval, vice-premier en minister van Werkgelegenheid, Economie en Landbouw.

© Delhaize

Een duurzaam en efficiënt model
Naast de strategische locatie, voldoet het distributiecentrum in Vorst, dat ontworpen is met Montea, ook aan de strengste milieunormen.

"Wij zijn verheugd een sterke retailpartner te mogen verwelkomen op deze strategische locatie aan de rand van Brussel. Deze ontwikkeling vormt de bekroning van het herontwikkelingsproject op de voormalige Lipton-site in Vorst. Het nieuwe gebouw sluit naadloos aan bij het duurzaamheidsbeleid van onze vastgoedportefeuille en legt de basis voor een langdurig partnerschap tussen Montea en Delhaize", verklaart Xavier Van Reeth, Country Director Belgium bij Montea.

Tijdens de sloop werden materialen gerecupereerd, gerecycleerd en hergebruikt. "Het gebouw is volledig aardgasvrij dankzij warmtepompen en er wordt regenwater gebruikt voor de sanitaire installaties. Dankzij intelligente dakramen valt er meer natuurlijk licht binnen en de restwarmte van de koelsystemen wordt benut om het gebouw te verwarmen. Het dak is een groendak met zonnepanelen. Tot slot optimaliseert het centrum in Vorst de leveringen in de Brusselse regio en garandeert het verse producten dankzij kortere trajecten naar de klant en een efficiëntere logistiek."

Bron: Delhaize

Publicatiedatum: