De Franse Bonduelle Group heeft over de eerste helft van het boekjaar 2024-2025 een omzet van 1,119 miljard euro geboekt. Dat betekent een daling van 1,7% ten opzichte van de zelfde periode in het voorgaande boekjaar en een daling met 1,5% op vergelijkbare basis. In merkactiviteiten steeg de omzet met 1,9% maar in het private label-segment was de omzet 6,9% lager.
De vergelijkbare omzet van Bonduelle groeide buiten Europa met 5,8% terwijl deze binnen Europa met 5,8% daalde. In conserven daalde de vergelijkbare omzet met 6,4%, in diepvriesgroenten werd 0,9% groei gerealiseerd en in verse producten nam de vergelijkbare omzet met 5,1% toe.
Het operationeel resultaat van Bonduelle verbeterde in de eerste helft van het boekjaar 2024-2025 met 18,3% tot 48 miljoen euro. Daarbij verbeterde de gemiddelde operationele marge met 70 basispunten tot 4,3%. De nettowinst uit voortgezette activiteiten steeg van 6,4 miljoen naar 17,2 miljoen euro, maar op basis van consolideerde cijfers werd netto een verlies geleden van 5 miljoen euro.
Bonduelle wil de verpakte salade-activiteit in Frankrijk en Duitsland afstoten. Deze geplande verkoop werd in augustus 2024 al aangekondigd. De resultaten van deze onderdelen zijn in de winst-en-verliesrekening verzameld onder de rubriek 'netto-inkomsten uit beƫindigde activiteiten'.
Ondanks een lichte terugval in de bedrijfsactiviteit in het eerste halfjaar en een verwachte negatieve impact op de winstgevendheid in het tweede halfjaar vanwege de slechte landbouwoogst in Rusland, houdt de Bonduelle Group vast aan de doelstellingen voor 2024-2025.
Bron: Bonduelle