Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
samenwerking meer regionaal ingevuld

Een nieuwe aanpak voor het Partnerschap van AGF Servicepunt

Vooruit kijken is regeren, is het bekende gezegde. Binnen onze branche is dat weleens lastig omdat de ontwikkelingen soms razendsnel gaan. Binnen de korte periode dat het Partnerschap is opgezet, zijn er ontwikkelingen geweest die hebben geleid tot nieuwe keuzes, een andere aanpak.
Eind vorig jaar kwam het bericht van het faillissement van één van de Partners en onlangs gaf een andere Partner aan een andere invulling te willen geven aan de samenwerking. Reden genoeg dus om de koppen bij elkaar te steken om te kijken op welke manier we de samenwerking voort kunnen zetten.

Regionale aanpak

In dit overleg, met de huidige partners (Vroegop-Windig, Willem Dijk, H. Liefting, FoodImpuls en Van Gelder) is gezamenlijk besloten om per Partner op lokaal niveau de beste aanpak voor de promotie van de groenteman te bepalen. Het AGF Servicepunt kan hier vervolgens gerichte ondersteuning aan geven, afgestemd op de klanten van de betreffende Partner. Daarnaast kunnen we, in samenwerking met de groothandels, sturing gaan geven aan hun promotiebeleid waardoor dit landelijk gezien een groter effect kan hebben.

Conclusie

De conclusie uit het overleg is dat de partijen gezamenlijk actief zullen blijven participeren in het Partnerschap van het AGF Servicepunt. Dat we de afstemming houden met betrekking tot de thema’s en de landelijke acties. De AGF Servicepunt APS komen weer in handen van FoodImpuls. Deze APS blijven wel gerelateerd aan de thema’s van het AGF Servicepunt. Er wordt geen gezamenlijke marketingbudget gecreëerd vanuit het Partnerschap, maar de samenwerking blijft, alleen wordt deze dus meer regionaal per groothandel ingevuld. De voordelen hiervan zijn:
• in de regio krijgt het AGF Servicepunt meer draagvlak omdat de aansturing en ondersteuning direct vanuit de participerende groothandel komt;
• de band tussen groothandel en groenteman wordt hechter. Binnen het klantenbestand kan een beter collectief gevormd worden;
• er kunnen meer groothandels participeren met deze aanpak;
• de thema’s vanuit het AGF Servicepunt worden lokaal beter uitgedragen en gevolgd en krijgen daardoor landelijk ook meer kracht richting de consument.

Tot slot

Het getuigt van visie en inzicht van alle betrokken partijen om tijdig bij te sturen en kansen en nieuwe opties open te houden. Uiteindelijk gaat het om het gezamenlijke doel: een goede positie voor de groenteman binnen het straatbeeld! Daar profiteren alle ketenpartijen uiteindelijk van mee. De contacten blijven dan ook op deze manier intensief met alle betrokken partijen. Met ingang van 1 juli aanstaande zal deze nieuwe aanpak ingaan. Tot die tijd lopen de geplande acties door.
Vragen over dit persbericht of nieuwsgierig naar de mogelijkheden voor u als bedrijf (groenteman of groothandel), neem gerust contact met ons op T (070) 351 21 06. Contactpersoon hiervoor is: Mark Heemskerk, directeur AGF Servicepunt.

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer