Eind vorig jaar kwam het bericht van het faillissement van één van de Partners en onlangs gaf een andere Partner aan een andere invulling te willen geven aan de samenwerking. Reden genoeg dus om de koppen bij elkaar te steken om te kijken op welke manier we de samenwerking voort kunnen zetten.
Regionale aanpak
In dit overleg, met de huidige partners (Vroegop-Windig, Willem Dijk, H. Liefting, FoodImpuls en Van Gelder) is gezamenlijk besloten om per Partner op lokaal niveau de beste aanpak voor de promotie van de groenteman te bepalen. Het AGF Servicepunt kan hier vervolgens gerichte ondersteuning aan geven, afgestemd op de klanten van de betreffende Partner. Daarnaast kunnen we, in samenwerking met de groothandels, sturing gaan geven aan hun promotiebeleid waardoor dit landelijk gezien een groter effect kan hebben.Conclusie
De conclusie uit het overleg is dat de partijen gezamenlijk actief zullen blijven participeren in het Partnerschap van het AGF Servicepunt. Dat we de afstemming houden met betrekking tot de thema’s en de landelijke acties. De AGF Servicepunt APS komen weer in handen van FoodImpuls. Deze APS blijven wel gerelateerd aan de thema’s van het AGF Servicepunt. Er wordt geen gezamenlijke marketingbudget gecreëerd vanuit het Partnerschap, maar de samenwerking blijft, alleen wordt deze dus meer regionaal per groothandel ingevuld. De voordelen hiervan zijn:• in de regio krijgt het AGF Servicepunt meer draagvlak omdat de aansturing en ondersteuning direct vanuit de participerende groothandel komt;
• de band tussen groothandel en groenteman wordt hechter. Binnen het klantenbestand kan een beter collectief gevormd worden;
• er kunnen meer groothandels participeren met deze aanpak;
• de thema’s vanuit het AGF Servicepunt worden lokaal beter uitgedragen en gevolgd en krijgen daardoor landelijk ook meer kracht richting de consument.
Tot slot
Het getuigt van visie en inzicht van alle betrokken partijen om tijdig bij te sturen en kansen en nieuwe opties open te houden. Uiteindelijk gaat het om het gezamenlijke doel: een goede positie voor de groenteman binnen het straatbeeld! Daar profiteren alle ketenpartijen uiteindelijk van mee. De contacten blijven dan ook op deze manier intensief met alle betrokken partijen. Met ingang van 1 juli aanstaande zal deze nieuwe aanpak ingaan. Tot die tijd lopen de geplande acties door.Vragen over dit persbericht of nieuwsgierig naar de mogelijkheden voor u als bedrijf (groenteman of groothandel), neem gerust contact met ons op T (070) 351 21 06. Contactpersoon hiervoor is: Mark Heemskerk, directeur AGF Servicepunt.