Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Deel 1: Daniela Sternal van B.i.Team over Freshfin:

"ERP-oplossing voor de AGF-sector"

Certificaten, bewijzen, duurzaamheidsevaluaties - steeds meer bedrijven implementeren ERP-systemen (Enterprise Resource Planning) om alles bij te houden. B.i.Team, een strategische partner voor bedrijfstoepassingen, biedt een ERP-oplossing speciaal voor de AGF-sector. "Onze klanten beslaan het hele spectrum van AGF en zijn vertegenwoordigd in alle soorten markten. Onder hen bevinden zich Behr, Pfalzmarkt, Landgard, lehmann natur, Arus, Kölla, Agropa, Möss, Wegener, WeserBio, Rosenbaum, Blaser Obst en vele anderen, voor wie wij Freshfin met succes hebben geïmplementeerd. Dit jaar hebben we al drie live lanceringen en verschillende systeemupdates uitgevoerd," meldt Daniela Sternal, Freshfin Account Manager.

"Freshfin is de speciale ERP-oplossing voor de AGF-handel", zegt Sternal. "Het draait op basis van Microsoft Dynamics 365 Business Central en combineert alle functies die AGF- handelaren in de hele waardeketen nodig hebben. Bij B.i.Team ontwikkelen we de branchespecifieke functies intern. Microsoft levert de technologie en het financiële gedeelte in de basisoplossing. Hierdoor kunnen wij ons concentreren op de vereisten en functies voor AGF-handelaren. De belangrijkste functies van Freshfin zijn de traceerbaarheid van producten, het teeltgedeelte met verpakking en sortering en natuurlijk de voedselveiligheid. Dit wordt gedekt door de functionaliteiten van leveranciersbeoordeling, residubewaking en kwaliteitsbeheer."

Certificeringsinformatie bijhouden
"AGF-grossiers kunnen de certificeringsinformatie in Freshfin bijhouden. Zo kunnen ze er in hun dagelijkse werk voor zorgen dat de producten voorzien zijn van de certificeringen die klanten uit de retail en groothandel vereisen," zegt ze, en legt uit welke verlichting het systeem kan bieden. "Daarnaast zorgt het tweetraps certificatenbeheer in Freshfin ervoor dat AGF-handelaren alleen vooraf gedefinieerde producten van specifieke telers aan hun klanten kunnen leveren."

"Een typische en veel voorkomende use case is wanneer bijvoorbeeld alleen QS-producten van bepaalde telers via een leverancier aan een retailklant geleverd mogen worden. AGF-handelaren maken al deze fijnafstellingen in Freshfin, zodat de hele toeleveringsketen en logistiek aan de eisen voldoen. Dit zorgt voor veilige en correcte leveringen. De in Freshfin geïntegreerde kwaliteitscontrole speelt ook een rol bij inkomende en uitgaande goederen: het garandeert de voedselveiligheid. Tegelijkertijd kunnen AGF-handelaren snel klachten melden bij binnenkomst van de producten. Aan de kant van uitgaande goederen vermindert dit het aantal klachten voor de grossier."

Ondersteuning bij implementatie
AGF-handelaren die Freshfin willen implementeren worden ondersteund door B.i.Team, zegt Sternal. "Bij de invoering van Freshfin adviseren en ondersteunen wij onze klanten op alle gebieden waar het ERP-systeem om de hoek komt kijken. Dit varieert van advies over stamgegevens en het conceptualiseren van het algehele gebruik van het systeem, tot gezamenlijk testen en trainen, tot ondersteuning tijdens het live gaan. Op deze manier garanderen wij een goed doordachte en werkende implementatie in het hele bedrijf."

"Een aspect waar we bijzonder veel belang aan hechten, is het betrekken van werknemers en hen ondersteunen bij hun dagelijkse werkzaamheden. De invoering van Freshfin vindt immers naast hun activiteiten plaats. Voor voortdurende ondersteuning kunnen klanten terecht bij onze hulplijn met first-level support. De projectadviseurs en ontwikkelaars zullen ook beschikbaar blijven met hun expertise. Met deze combinatie bieden we onze klanten ook ondersteuning op maat voor andere onderwerpen en vereisten. Ik adviseer onze klanten op commercieel en markttechnisch gebied. Samenwerking en klanttevredenheid zijn erg belangrijk voor ons en dat onze klanten optimaal profiteren van het hele systeem."

Essentiële functies
"De eerste tastbare resultaten die onze klanten vaak noemen, zijn een aanzienlijke vermindering van de werklast, een toename van de efficiëntie, tijdsbesparing, een vermindering van het aantal fouten en natuurlijk de verbeterde digitalisering van processen. Veel functies die door de wetgever zijn opgelegd en die de voedselveiligheid dienen, worden zelfs als 'essentieel' beschouwd. De laatste tijd horen we vaak dat klanten het op prijs stellen om Freshfin onderweg en overal ter wereld te kunnen gebruiken. Ze hoeven alleen maar de huidige voorraadbeschikbaarheid van een bepaald product op hun laptop bij de klant of leverancier te controleren - en de bestelling kan ter plekke worden geplaatst."

"Freshfin vereenvoudigt de mogelijkheid om de toeleveringsketen uit te breiden en met elkaar te verbinden. Ongeacht of het gaat om extra klanten, nieuwe leveranciers of het gebruik van huidige technologieën. Zelfs een verandering van bedrijfsmodel kan door de betreffende organisatie in Freshfin worden geïmplementeerd en ondersteund. Dit zorgt voor investeringszekerheid - iets wat ervaren gebruikers bijzonder waarderen."

"Freshfin wordt sinds 1999 altijd ontwikkeld op de nieuwste versie van Business Central en volgt de roadmap van Microsoft. Dit is toekomstbestendigheid, die wij garanderen. Freshfin-gebruikers kunnen meer producten veilig en betrouwbaar verhandelen en zo hun bedrijf continu uitbreiden. Gegevens zoals prijzen en beschikbaarheid kunnen op elk moment in Freshfin worden bekeken en bijgewerkt," benadrukt Sternal tot slot.

Voor meer informatie:
Daniela Sternal
B.i.Team Gesellschaft für Softwareberatung mbH
An der RaumFabrik 33c
76227 Karlsruhe, Duitsland
Tel: +49 30435500 11
[email protected]
www.freshfin.de