Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
20% van AGF-assortiment bij Lidl is biologisch

Biologische boodschappen bij Lidl het goedkoopst

Biologische boodschappen doet de consument het voordeligst bij Lidl. Dit blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond naar de prijzen van biologische producten dat deze week verscheen. Uit de cijfers blijkt dat biologische producten bij Lidl 18% goedkoper zijn dan bij de andere supermarkten. Lidl heeft zichzelf tot doel gesteld dat de omzet van biologische groenten en fruit in 2026 moet zijn verdubbeld zijn ten opzichte van 2022.

Maurits Wösten, manager inkoop AGF Lidl Nederland: "Als grote supermarktketen nemen wij onze verantwoordelijkheid om bij te dragen aan de groei van de biologische sector. Ongeveer 20% van ons groenten- en fruitassortiment is al biologisch. De komende jaren gaan wij extra inzetten op biologische groenten en fruit. Daarnaast helpen we de klant om de keuze voor biologisch te maken door altijd de laagste prijs in de markt aan te houden en voor verschillende producten geldt dat wij alleen het biologische product aanbieden. Zo maken wij biologisch betaalbaar en toegankelijk voor iedereen."

Jaap Korteweg van de Buitengewone Biologische Boost: "De biologische boeren reageren verheugd op de ambitieuze plannen van Lidl. Met een verdubbeling van de omzet van biologische aardappelen, groenten en fruit draagt Lidl bij aan een flinke verbetering van de Nederlandse bodem en drinkwater. Biologische producten zijn natuurlijk van onbespoten gedrag. Die leggen wij thuis graag op het bord. Wij hebben daarom de ambitie om deze omzet na 2026 nog eens te verdubbelen. In 2030 eten we dan vier keer zoveel gezonde groenten en fruit met een positieve bijdrage aan een natuurlijk landbouwlandschap ten opzichte van 2022. En laat dat nu precies het doel zijn dat de Nederlandse regering stelt.''

Biologische campagne
Lidl lanceert een biologische campagne, gericht op het promoten van biologische groenten en fruit. Met deze campagne wil Lidl het bewustzijn van de voordelen van biologische producten vergoten en laat Lidl zien dat biologisch niet duur hoeft te zijn.

Bron: Lidl

Publicatiedatum: