Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Hoe 400 ananassen à $395,99 binnen enkele dagen uitverkocht waren

Gedurende het weekend waren 25 RubyGlow-ananassen, elk verkocht voor $395,99, uitverkocht. Dit volgde op berichtgeving in de pers eind vorige week over het prijskaartje dat hing aan de high-end Del Monte-ananas uit Costa Rica en aangeboden door Melissa's Produce/World Variety Produce.

"De kopers van deze ananassen zijn uniek," zegt Robert Schueller, directeur public relations van Melissa's/World Variety Produce, opmerkend dat de RubyGlow-ananas bijna $400 per stuk kostte in een markt waar de gemiddelde ananas $6 kost. Wat wel duidelijk is, is dat deze niet per se in de winkelrekken lagen. "Eén koper kocht er twee. Ik herkende geen namen van beroemdheden, maar het waren fijnproevers die iets anders willen dan het normale." Om de verkoop te stimuleren werden er monsters naar kopers in de foodservice gestuurd, die geïnteresseerd zijn in hoogwaardige producten en gevestigd zijn in grote stedelijke gebieden, zoals New York, Las Vegas en Los Angeles.

Celebrity Chef Jet Tila probeert de Rubyglow Ananas in een TikTok-video.

Melissa's begon in december met de verzending van de superzoete RubyGlow ananas, met een rode schil en goudgeel vruchtvlees, en heeft er nog maar 50 in haar assortiment. Het is echter niet nieuw voor Melissa's om high-end fruit te leveren. "We leveren bijvoorbeeld de Crown meloenen van $120 per stuk en die gaan grotendeels naar hotels in Las Vegas. We hebben ook producten die naar Dubai gaan," zegt Schueller.

Auto's en fruit
Schueller vergelijkt de belangstelling voor fruit uit het topsegment met de belangstelling voor het kopen van een auto uit het topsegment. "Je kunt een gewone Toyota Camry kopen voor een gemiddelde prijs. Of je kunt een Ferrari kopen. Bij ongewone groenten en fruit is het niet anders," zegt hij, eraan toevoegend dat de RubyGlow niet het duurste product is om te verzenden. Die titel komt toe aan truffels die voor wel $2500 per 0,45 kg worden verkocht.

RubyGlow wordt zonder kroon verkocht en is verpakt in deze unieke doos.

Melissa's heeft al eerder gezien dat een hoogwaardige ananas dit soort belangstelling kreeg. Dat was in 2019 toen het bedrijf begon met de verzending van de Pinkglow Ananas. Deze werd toen verkocht voor $50 per stuk en is een variëteit die slechts ongeveer één procent uitmaakt van de ananassen die verkrijgbaar zijn in de VS. Het is ook een item dat sindsdien meer regulier is geworden en nu wordt verkocht voor $16-$30 per stuk, afhankelijk van de grootte.

Zal de RubyGlow, die net als de Pinkglow ananas zonder kroon wordt verkocht, dezelfde weg volgen? Del Monte zegt dat er een wereldwijde wachtlijst is om het fruit het komende jaar commercieel te kunnen verkopen voor een vanafprijs van $200. Ondertussen wacht Melissa's op de volgende oogst die in augustus zal plaatsvinden.

Voor meer informatie:
Robert Schueller
Melissa's Produce
Tel: +1 800 5881281
[email protected]
www.melissas.com

Publicatiedatum: