Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Tesco speelt in op TikTok-trend met nieuwe salade-afdeling

Lidl bereikt nieuw record marktaandeel in VK
Discounter Lidl heeft een nieuw record marktaandeel in de Britse retailmarkt bereikt van 8,1%, zo blijkt uit nieuwe gegevens van Kantar. Kantar's gegevens over het marktaandeel in de foodretail voor de periode van 12 weken tot 12 mei, geven aan dat Lidl een omzetstijging van 9,4% heeft gemeld vergeleken met de overeenkomstige periode vorig jaar, terwijl rivaal Aldi (marktaandeel van 10,0%) de omzet met 2,2% zag toenemen.
Bron: esmmagazine.com

VK: Waitrose viert vers zomers voedsel in 'Good Right Now' seizoen
Waitrose heeft een nieuw seizoen gelanceerd, Good Right Now, om de komst van de Britse zomer te vieren en de momenten waarop eten het meest spontaan is. De geïntegreerde seizoencampagne van Saatchi & Saatchi loopt van deze week tot eind augustus en is bedoeld om de verse, seizoensgebonden voeding van Waitrose te promoten.
Bron: grocerygazette.co.uk

VK: TikTok gezond eten trend inspireert lancering nieuwe Tesco sla creaties bay
Een TikTok-trend over gezond eten heeft Tesco geïnspireerd om een saladesectie te lanceren. Steeds meer TikTok-gebruikers delen foto's van hun saladecreaties, en de supermarkt wil klanten aansporen hun eigen gepersonaliseerde salades te maken door alle ingrediënten op één plek aan te bieden. Vanaf deze week kunnen saladefans in het groentevak een nieuwe indeling vinden die dit mogelijk maakt. De sectie is verdeeld in drie delen: een basis zoals een zakje met sla en cressen, een aanvulling zoals avocado, en een topping zoals dressing of maïssalsa, zodat klanten hun perfecte salade kunnen samenstellen.
Bron: tescoplc.com

VK: Snappy Shopper werkt samen met Stuart om retailers te helpen hun bezorgactiviteiten te verbeteren
Snappy Shopper heeft een nieuwe samenwerking aangekondigd met Stuart, een pionier in on-demand last-mile tech logistics. Deze samenwerking is gericht op het verbeteren van de bezorgervaring voor zowel consumenten als retailers door gebruik te maken van Stuart's innovatieve platform.
Bron: talkingretail.com

Żabka's impact op de Poolse economie groeit met 30% in 2023
De ESG-activiteiten van Żabka genereerden in 2023 in Polen een toegevoegde waarde van PLN9,1 miljard (€2,14 miljard) en droegen in dat jaar aanzienlijk bij aan de economie van het land. Dit bedrag betekent een stijging van meer dan 30% op jaarbasis ten opzichte van 2022, volgens het onlangs gepubliceerde ESG-rapport van Żabka.
Bron: esmmagazine.com

Morrisons aangeklaagd door Frans conglomeraat voor £2,5 miljard aan deal met tankstations
Morrisons wordt aangeklaagd vanwege de £ 2,5 miljard kostende deal om zijn tankstations te verkopen. Een dochteronderneming van het Franse conglomeraat Bouygues beweert dat de supermarkt contractbreuk heeft gepleegd. Kort na de verkoop in januari van 337 van zijn benzinepompen aan MFG heeft Morrisons een overeenkomst voor het opladen van elektrische voertuigen gedumpt die het in 2019 had gesloten met Equans EV Solutions, dat eigendom is van Bouygues en dat het bedrijf het exclusieve recht gaf om opladers te installeren in 273 van zijn benzinepompen. In reactie hierop heeft het Franse bedrijf nu geprobeerd om de verkoop van £ 2,5 miljard aan voorverkooppunten te blokkeren door Morrisons aan te klagen wegens vermeende contractbreuk, meldt The Sunday Times.
Bron: grocerygazette.co.uk

Publicatiedatum: