Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Delhaize verandert naam tijdelijk in 'Belhaize' om Belgische producten te ondersteunen

Delhaize verandert naam in 'Belhaize' om Belgische producten te ondersteunen
De Belgische retailer Delhaize heeft zijn naam tijdelijk veranderd in 'Belhaize' om het belang van lokale producten te benadrukken. Delhaize vertrouwt op ongeveer 1.600 Belgische leveranciers, die groenten, fruit, melk, kaas, vlees en andere verse producten betrekken van telers en telers.
Bron: esmmagazine.com

VK: M&S werkt samen met recycling tech groep om plastic verpakkingen te traceren
Marks & Spencer werkt samen met een recycling technologiegroep om de retailers in staat te stellen te traceren wat er met hun drankflessen, kartons en andere plastic verpakkingen gebeurt. Het Polytag systeem print een onzichtbare tag op verpakkingen, die kan worden opgepikt door elektronische lezers in recyclingcentra.
Bron: theguardian.com

VK: Volwassenen in Cornwall eten meer groenten en fruit
Het percentage volwassenen dat de aanbevolen hoeveelheid groenten en fruit eet in Cornwall is gestegen, zo blijkt uit nieuwe cijfers - tegen de nationale trend in. Uit cijfers van het Office for Health Improvement and Disparities, gebaseerd op gegevens van Sport England, blijkt dat 41,9% van de mensen ouder dan 16 jaar in Cornwall voldoet aan de aanbeveling van vijf porties groenten en fruit per dag in het jaar tot november 2023.
Bron: cornish-times.co.uk

VK: Hoe goed hebben supermarkten gezinnen ondersteund tijdens de crisis van de kosten van levensonderhoud?
De voedselprijzen liggen nog steeds 25% hoger dan twee jaar geleden en de kosten van het levensonderhoud hebben invloed op de kwaliteit van de voeding, vooral voor gezinnen met een lager inkomen: iets minder dan de helft van de huishoudens die te maken hebben met voedselonzekerheid kopen naar verluidt minder groenten en fruit, zuivelproducten en vette vis. Als reactie op de crisis heeft The Food Foundation de Kids Food Guarantee gelanceerd - een reeks maatregelen die retailers (en fabrikanten) volgens ons minimaal zouden moeten nemen om gezinnen met een laag inkomen te helpen toegang te krijgen tot gezonde basisproducten en om zich die te kunnen veroorloven.
Bron: foodfoundation.org.uk

Publicatiedatum: