Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Nieuw Duits blauwe bessenmerk: 'Hey Berry'

Herbert Widmann heeft de lancering van een nieuw handelsmerk genaamd 'Hey Berry' aangekondigd. De internationaal opererende bessenspecialist start daarmee precies op tijd voor het nieuwe Duitse blauwe bessenseizoen met een nieuw, opvallend marketingconcept. Het onderliggende doel was om 'een duurzaam merk te creëren dat voldoet aan de vraag van consumenten naar goede en eerlijke producten en tegelijkertijd echte voordelen biedt voor de telers, bevestigt het management van Herbert Widmann uit München.


Het team van Herbert Widmann GmbH op de Fruit Logistica 2024. Links directeur Hans Widmann.

Achter het eigen merk staan uitsluitend familieteeltbedrijven, waarvan een deel hun areaal volgens biologische richtlijnen bewerkt. "De Duitse teelt staat vaak in (prijs)concurrentie met bessen uit andere landen. Maar de Duitse telers hebben te maken met aanzienlijk hogere teeltkosten, zoals minimumlonen, hogere kosten voor bedrijfsmiddelen, enz. Helaas kan er - vooral in regio's zonder een sterke focus op regionaliteit - geen hogere prijs voor Duitse bessen worden verkregen. Met dit nieuwe merkconcept hebben we de belangrijkste facetten voor een echt duurzaam product samengebracht: De verpakking is niet alleen vrij van plastic, maar ook een groot deel van de communicatie vindt plaats via de verpakking. Want de consument kan via een 'sprekend etiket' met QR-code directe informatie over de teler verkrijgen. Het merk richt zich dus direct op de consument: wij of de teler gaan een directe dialoog met hen aan. We bieden dus een herkenbare meerwaarde", legt Andreas Kreuzmair, gevolmachtigde van Herbert Widmann, uit. Ook de trend naar duurzame verpakkingen wordt met het nieuwe merk aangepakt. De blauwe bessen worden verpakt in een FSC-gecertificeerde kartonnen schaal die met een cellulosenet wordt verzegeld. De gehele verpakking is vrij van plastic en kan volledig via de papierbak worden weggegooid. Bovendien wordt in het pakstation groene stroom uit zonnepanelen-installaties gebruikt. Kreuzmair: "Dit is echt een uniek verkoopargument in het zachtfruitsegment en benadrukt de filosofie van 'Hey Berry!'. Zowel de schaal als het net zijn vormgegeven in het aantrekkelijke 'Hey Berry!' ontwerp, wat bijdraagt aan onmiddellijke herkenning en aandacht."

In eerste instantie zullen alleen Duitse blauwe bessen onder het nieuwe label worden aangeboden. In de loop van de tijd zullen er meer regio's en artikelen bijkomen. Een basisvoorwaarde is dat ze passen bij de filosofie van 'Hey Berry!'. Momenteel presenteert Widmann het merk aan hun bestaande klanten en hier heeft men al zeer positieve feedback ontvangen. Verdere marketingacties worden in nauwe samenwerking met de klant gepland.

Goede vooruitzichten voor de aanstaande oogst
De vooruitzichten voor de blauwe bessenoogst van dit jaar in Duitsland zijn volgens Kreuzmair vrij goed. "Door de zeer warme weken in het vroege voorjaar kan een vroege start van de oogst worden verwacht. Voor een nauwkeuriger vooruitzicht op de te verwachten volumes en kwaliteiten is het echter momenteel nog te vroeg."

Voor meer informatie:
www.hey-berry.de
www.widmann-fruechte.de

Publicatiedatum: