"Het Franse STEF heeft al Nederlandse bedrijven gekocht, Van Straalen de Vries deed een reeks overnames, Simon Loos verdubbelde in omvang door de koop van Peter Appel en recent nam Wezenberg het bekende Moeijes over. En er gaan de komende jaren nog wel meer van zulke deals komen", zegt Truckstar-redacteur Robert Servaas tegen Quote. Steeds vaker worden kleinere (familie)bedrijven in de transportsector opgeslokt door grote spelers. Meestal wegens schaalgrootte of gebrek aan opvolging, maar op de achtergrond sluimeren ook problemen op de arbeidsmarkt en angst voor aanstaande elektrificatie. Lees hier meer.
Gerelateerde artikelen → Zie meer
-
Meer goederen gelost in Belgische havens dan vorig kwartaal: 2,7% groei
-
Transport en logistiek geen prioriteit in nieuw ACM-kader voor stroomaansluitingen
-
Duitse overheid verstrekt 1,6 miljard voor e-truckladers
-
Airlines ontketenen kleine prijzenslag in luchtvrachtmarkt
-
Boerenprotesten in Frankrijk: snelwegen geblokkeerd
-
Einde van de crisis in de Rode Zee in zicht?
-
"Het raakt je persoonlijk, zeker als je ziet wat het met collega’s doet"
-
Petitie tegen verplichting van e-trucks
-
"De containerlijnvaart klaarmaken voor de toekomst"
-
"Ook MSC brengt overnamebod uit op ZIM"