Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Beperkte beschikbaarheid Colombiaans passiefruit de komende maanden"

De groeiende vraag naar passiefruit op de internationale markt is een goed teken voor telers en exporteurs, vooral in Zuid-Amerika en Colombia. "De vraag naar passiefruit is hard toegenomen, wat wijst op de groeiende populariteit van exotisch fruit onder consumenten wereldwijd", zegt Adriana Atique van het Colombiaanse Ocati.

"We telen meerdere soorten exotisch fruit, maar de focus ligt toch op passiefruit. We concentreren onze middelen en expertise in het perfectioneren van de teelt, verwerking en distributie van passiefruit, waarbij kwaliteit, duurzaamheid en innovatie vooropstaan. Het doel is om ons fruit op nieuwe markten aan te bieden."

"Het vergt inspanningen, want er zijn veel passiefruitrassen, elk met een eigen smaakprofiel, maar dat maakt het ook mogelijk om een diepe band op te bouwen tussen consument en product. We zien een groot enthousiasme voor passiefruit bij onze Europese klanten, wat ons aanmoedigt om nog beter te doen. De positieve feedback bevestigt onze overtuiging dat het potentieel van passiefruit nog enorm is. We zijn vastbesloten dit fruit verder te promoten, energie puttend uit de positieve feedback die we wereldwijd krijgen."

Prijsstijging door groeiende populariteit
De prijsdynamiek van passiefruit is onderhevig aan een veelvoud aan factoren, variƫrend van smaakprofiel en maatsortering tot certificering, logistiek, herkomst en verpakking, stelt Atique. "Hoewel prijsschommelingen onvermijdelijk zijn, is het opmerkelijk dat consumenten steeds meer vertrouwd raken met de veelzijdigheid van passiefruit en almaar meer geneigd zijn om het in de keuken te gebruiken. Passiefruit is een product dat de consument in gedachten meeneemt op een reis naar de tropen."

Ocati exporteert naar meer dan 32 landen, met Europa als belangrijkste markt. Het fruit vindt daarnaast zijn weg naar onder meer Braziliƫ, het Midden-Oosten, Canada, Singapore en Hongkong. "Ocati heeft eigen teelt en werkt ook samen met andere telers door heel Colombia. De teelt van passiefruit is grotendeels in handen van familiebedrijven in vele regio's van Colombia. Momenteel is er weinig oogst in Colombia en we voorzien een beperkte beschikbaarheid in de komende maanden", waarschuwt Atique.

Ze zegt dat deelname aan beurzen zoals in Berlijn belangrijk zijn voor Ocati. "Het is een platform van onschatbare waarde om feedback en inzichten van Europese partners te vergaren. Het biedt ons de mogelijkheid om contact te maken met bestaande klanten, nieuwe partnerschappen te smeden en een dieper inzicht te krijgen in de heersende marktdynamiek", besluit Atique.

Voor meer informatie:
Adriana Atique
Ocati
Tel: +57 (317) 439-7096 (Colombia)
www.ocati.com/en/home

Publicatiedatum: