Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Vegan-only REWE supermarkt geopend

Franse Intermarché verlaat Vlaanderen, verkoopt resterende winkels aan Colruyt
Enkele dagen nadat bekend werd dat Intermarché Tienen verliet, heeft de Franse retailer ook zijn laatste overgebleven winkel in het Nederlandstalige noorden van België (in Aarschot) verkocht. Beide supermarkten zullen heropenen als Colruyt supermarkt.
Bron: retaildetail.eu

VK: Asda verlengt populaire £1 kindercafémaaltijdaanbieding
Asda heeft aangekondigd dat zijn populaire 'Kids Eat for £1' cafémaaltijdaanbiedingen het hele jaar door zullen doorgaan in meer dan 205 Asda Café's en niet alleen tijdens de schoolvakanties. Bovendien ontvangen kinderen een gratis stuk fruit zoals een appel, peer of banaan bij aankoop van de warme kindermaaltijd voor £1.
Bron: corporate.asda.com

Britse waakhond tikt Aldi op de vingers over prijsvergelijking met Sainsbury's
De Britse reclameregulator heeft een klacht van supermarktgroep Sainsbury's, dat de advertentie van de Duitse discounter Aldi, waarin de prijzen van hun kerstdiners werden vergeleken, misleidend was, gehandhaafd. Sainsbury's is de op een na grootste supermarktgroep na Tesco in de Britse retail van 230 miljard pond, terwijl Aldi nummer 4 is. De uitspraak gepubliceerd door de Advertising Standards Authority (ASA) heeft betrekking op een vier pagina's tellende nationale persadvertentie voor Aldi, gepubliceerd op 6 december.
Bron: reuters.com

VK: Zijn sociale media hacks het proberen waard? Expert in de voedselverspillingsindustrie denkt van wel
Voorafgaand aan de Week van de Voedselverspilling (18-24 maart) heeft Waitrose een onderzoek laten uitvoeren (OnePoll-onderzoek uitgevoerd tussen 27 februari en 4 maart 2024 in het VK met 2.000 respondenten) naar huishoudelijke hacks op sociale media. Dit jaar zal de Week van de Voedselverspilling, de vlaggenschipjaarcampagne van Love Food Hate Waste, burgers aanmoedigen om 'Te Kiezen Wat Je Zult Gebruiken', waarbij de voordelen van het kopen van losse groenten en fruit worden benadrukt en mensen worden geïnspireerd om dit waar mogelijk te doen.
Bron: johnlewispartnership.media

Vegan-only REWE supermarkt opent in Duitsland
REWE richt een exclusief op planten gebaseerde vestiging op van de Duitse supermarktketen, die het niet meer gebruikte gebouw aan de Warschauer Straße zal overnemen dat tot voor kort de Veganz veganistische supermarkt huisvestte in Berlijn. De vestiging zal REWE voll pflanzlich heten.
Bron: iamexpat.de

VK: Ouders met een laag inkomen worstelen om gezonde voedingsmiddelen te betalen
Een rapport uitgevoerd door The Food Foundation heeft nieuwe informatie aan het licht gebracht over de toegankelijkheid van gezonde voedingsmiddelen waaronder groenten, fruit en volkoren producten in het VK. Als onderdeel van zijn Kids Food Guarantee Programma heeft het onderzoek van The Food Foundation onthuld dat 14% van de goedkoopste AGF-producten die worden verkocht bij grote Britse retailers zout en/of suiker bevatten.
Bron: newfoodmagazine.com

VK: Tesco verandert Clubcard-logo na verlies van juridische strijd met Lidl
Tesco is opgedragen om te stoppen met het gebruik van zijn Clubcard Prijzen-logo na een langdurige juridische strijd met concurrent Lidl. De Duitse discounter had betoogd dat het Clubcard-logo van een gele cirkel op een blauw vierkant inbreuk maakte op zijn auteursrecht en "oneerlijk voordeel" nam van zijn "reputatie".
Bron: bbc.com

Publicatiedatum: