De nieuwe EU-regels voor elektrische vrachtwagens moet zorgen voor meer elektrische vrachtwagens, maar het tegenovergestelde effect lijkt in het vooruitzicht, zo schrijft Top Gear. "De uitkomst van de nieuwe regels is dan dat dieselvrachtwagens voor internationaal transport ineens 4 ton meer mogen vervoeren. En als alle vrachtwagens – diesel én elektrisch – dat extra gewicht mogen dragen, dan is er geen voordeel voor de EV's. In de praktijk zullen veel bedrijven dus de goedkopere dieselvrachtwagen kiezen die ook nog eens meer mag meenemen." Lees hier meer.
Gerelateerde artikelen → Zie meer
-
Wereldwijde luchtvracht groeit voor achtste maand op rij
-
Eurowag start toelatingsproces voor vrachtwagenheffing
-
AB Texel neemt zijn 1.000e Nieuwe Generatie DAF in gebruik
-
"Mkb-ondernemers worstelen met transitie naar zero-emissie"
-
Mercedes-Benz introduceert digitale diensten voor wagenparkbeheer
-
Vierde generatie aan het stuur bij Te Baerts Transport
-
“Het is makkelijker dan je denkt om te beginnen met elektrisch rijden”
-
De World Container Index steeg met 12% naar $2.182 per 40ft container.
-
Antwerpen schaft spreidingstoeslag af voor elektrische trucks
-
Meer goederen gelost in Belgische havens dan vorig kwartaal: 2,7% groei