Nederlandse knapperige en Nederlandse zachte slamelanges van PLUS supermarkt zijn uitgekozen tot Huismerkproduct van het jaar 2024. Het is het enige AGF-product dat meedong in de jaarlijkse promotiewedstrijd voor huisproducten waarbij een representatieve groep consumenten zich uitspreekt over een vernieuwd en innovatief product. Ook Albert Heijn en Mamam's Maaltijden ontvingen awards om hun producten te promoten.
Sla op waterteelt wordt niet op de grond gekweekt, maar in waterbassins. De smaak, voedingswaarden en houdbaarheid van deze slasoorten zijn hetzelfde als bij sla geweekt in de grond. Er is echter veel minder grond nodig, minder gewasbeschermingsmiddelen én minder meststoffen. Ook deze teelt is Planetproof gecertificeerd. De sla-planten voeden zich met de voedingsstoffen uit het water en het licht en groeien in 5 tot 8 weken tijd uit tot een krop sla.
Diverse huismerken van Albert Heijn kregen ook een award, namelijk de verspakketten Tikka Masala en Gado Gado, maaltijdsalade Japanse noedels roerei, en stoommaaltijd Tagialetelle Zalm.
De Brand Fitmeals van Mama's maaltijden ontving de award voor Brand van het jaar 2024
Bron: PoyNetherlands.com