De Argentijnse hardfruitteler en -exporteur Fruit World ziet een goede vraag naar peren op de Europese markt. De voorraad is er beperkt en de vraag richt zich op meerdere rassen. "De oogst van dit jaar is vergelijkbaar met die van vorig seizoen en het fruit ziet er mooi en stevig uit. Vroege signalen uit de markt wijzen op interesse in Williams, Beurre d'Anjou en Packham's peren", zegt Santiago Lyons, verkoopmanager bij Fruit World.

Fruit World exporteert 15.000 ton over de hele wereld, waarvan 30% naar Azië en het Midden-Oosten, 24% naar Europa, 40% naar Latijns-Amerika en 6% naar Noord-Amerika. "We zouden graag de Noord-Amerikaanse en Aziatische markt verder ontwikkelen. We staan open om wereldwijd nieuwe partners te ontmoeten die onze kernwaarden delen om hun klanten alleen de beste kwaliteitsproducten aan te bieden", stelt Lyons.

Het bedrijf teelt verschillende perenrassen. Williams, ook Bartlett genoemd, is volgens Lyons het meest gevraagde ras. "Williams, waarvan de oogst in januari begon, heeft die 'echte' perensmaak. Packham’s Triumph, een ander belangrijk ras met groene schil, wordt in februari geplukt. Beurre d'Anjou is een traditionele Franse peer met groene schil, waarvan de eerste peren eind januari/begin februari worden geoogst. Rode Bartlett is dan weer een mutatie van Williams. De rode schil wordt heel helder als de peer rijp is, wat rond eind januari/begin februari is."

"De percelen van Fruit World, eigenaar van de merken Don Elias en Los Andes, liggen in de hoge valleien van Río Negro, Patagonië, en wordt gerund door Damian Zetone, reeds de derde generatie in het familiebedrijf. Elk jaar haasten klanten van over de hele wereld zich om programma's met Fruit World af te sluiten om zich van de beste peren in Argentinië te verzekeren", zegt Lyons."Ons bedrijf beheert de volledige keten met teelt in de eigen boomgaarden, verwerking en opslag in het eigen pakstation en koelcellen en controle over de logistiek naar de verschillende havens voor export. Dit stelt ons in staat om de beste kwaliteit te garanderen. We werken continu aan het verbeteren van onze knowhow, opslagprocessen en certificeringen om de klantervaring verder te optimaliseren", stelt Lyons.

Fruit World biedt ook de appelrassen Royal Gala, Red Delicious, Cripps Pink en Granny Smith. De peren (80% van de teelt) en appelen (20%) worden geëxporteerd naar meerdere bestemmingen over de hele wereld. "Al het fruit wordt verkocht via onze merken Don Elias en Los Andes. Don Elias is de naam van een van de pioniers in de Argentijnse perenteelt, Don Elias Zetone, die zijn leven vol passie heeft gewijd aan de ontwikkeling van dit mooie fruit in het land. Los Andes is een eerbetoon aan de bergketen, een gebied met unieke weersomstandigheden die nergens anders ter wereld te vinden zijn”, legt Lyons uit.

Beurs in Berlijn is belangrijk
"Op de beurs in Berlijn ontmoeten we onze partners met wie we al vele jaren samenwerken. We luisteren er naar hun verzoeken en eisen en spreken er seizoensprogramma's af. Elk jaar leren we nieuwe bedrijven kennen die ons wereldwijd erkende merk willen kopen om hun klanten te bedienen", besluit Lyons.

Bezoekers kunnen langskomen op stand B-22 in hal 25. Vooraf een afspraak boeken kan via de volgende link: https://calendly.com/fruitworld/30min

Voor meer informatie:
Santiago Lyons
Fruit World S.A.
Tel: +54 9 11 4160 4885 (Argentinië)
sales@fruitworld.com.ar
www.fruitworld.com.ar