Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Aartsen breidt partnership met Kanzi uit naar het Verre Oosten

Aartsen is een gerenommeerd importbedrijf, met een breed importpakket (vanuit 700 producenten in 50+ landen) en een zeer brede afzet. Wekelijks zijn er 1200 klanten die een van de 3 vestigingen (in Nederland – Breda & Venlo en België – St. Katelijne-Waver) bezoeken om dit diverse assortiment aan verse groenten en fruit te verkrijgen. Aartsen is marktleider in de vrije markt van Nederland en België. Echter de distributie reikt verder dan dat. Klanten uit het Ruhrgebied komen bij Aartsen Venlo een breed assortiment laden. Datzelfde geldt voor gebieden in Noord-Frankrijk die hun weg vinden naar de vestiging in St. Katelijne-Waver in België. 70% is in handen van de grote supermarkten, maar in die 30% vrije markt ligt voor Aartsen de volledige focus.

Merkenstrategie
Met een indrukwekkende lijst van exclusieve merken in verschillende landen, waaronder Marlene, Zespri, Driscolls, en vele andere wereldwijd heeft Aartsen bewezen dat ze in staat zijn om de meest begeerde merken aan zich te binden. Naast de merken van partners heeft Aartsen ook een zeer duidelijke eigen merkenstrategie die gebaseerd is op het land van herkomst. "Zo is het doel om 12 maanden per jaar een enorm breed scala aan producten van een hoogwaardige kwaliteit beschikbaar te hebben onder een vertrouwd merk voor de klanten. Denk aan Capito, Grandezza, Mamba, Uno en vele andere. Met de stap naar het Verre Oosten (inmiddels alweer 12 jaar geleden) heeft het bedrijf zijn positie voor partners in de wereld nog verder uitgebreid om zo nog meer van waarde te zijn en het serviceniveau te verhogen. Aartsen heeft een duidelijke aanwezigheid in China waar de focus op 2de en 3de tier steden ligt. Daarnaast durven we wel te zeggen dat we marktleider zijn in Zuidoost-Azië, met import van fruit uit meer dan 50 landen", vertelt Menno van Breemen.

Een sensatie van smaak en groei
Eén van de meest recente samenwerkingsverbanden van Aartsen is die met Kanzi, een clubappel met een unieke smaakcombinatie van een sappige Gala en een zoetzure Braeburn. "Deze samenwerking is een perfect voorbeeld van hoe Aartsen merken met potentieel omarmt en tracht ook in Azië tot bloei te laten komen. Kanzi is zonder twijfel een appel die de zintuigen prikkelt. Met zijn perfecte zoet-zuur balans en sappige knapperigheid, is Kanzi wereldwijd bij consumenten zeer geliefd. Kanzi heeft dan ook sinds zijn introductie op de markt, bijna 20 jaar geleden, een indrukwekkende groei doorgemaakt. Momenteel is Kanzi de op één na meest geproduceerde clubappel ter wereld, en de groei is nog steeds gaande. Met meer dan 3.000 hectare wereldwijd, gedijt deze appel op vijf continenten en wordt Kanzi in dertien landen geteeld. Deze indrukwekkende verspreiding heeft bijgedragen aan de populariteit van Kanzi over de hele wereld."

Partnership Kanzi en Aartsen
De samenwerking tussen Kanzi en Aartsen is een vruchtbare samenwerking die begon in Nederland en België en nu uitbreidt naar het Verre Oosten. In deze nieuwe fase van het partnership zal Aartsen exclusief de distributie op de markten van China, Hong Kong, Vietnam, Thailand en Maleisië gaan voeren. Met strategische partners in deze afzetmarkten is in de afgelopen periode een doordacht plan gemaakt om vanaf 2024 de verkoop naar een hoger plan te tillen. De eerste Kanzi-appelen zijn al onderweg naar Hong Kong en Vietnam. "Deze uitbreiding belooft niet alleen spannende kansen voor Kanzi, maar ook voor de consumenten in deze regio's, die nu meer toegang zullen hebben tot de smaak van Kanzi-appels. De kwaliteit en het prestige van Kanzi, gecombineerd met de lokale expertise van Aartsen, moeten ervoor gaan zorgen dat de bekendheid van Kanzi in Azië vergroot gaat worden. Yes we Kanzi!"

Voor meer informatie:
Menno van Breemen
Aartsen
Tel: +31 (0) 765 248 105
Mob: NL +31 (0) 634 371 358
Mob: HK +85 293 198 078
menno.van.breemen@aartsen.com
www.aartsen.com

Publicatiedatum: