Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Marktaandeel Colruyt Group neemt met 32,1 procent toe

De eerste jaarhelft van boekjaar 2023/24 werd gekenmerkt door een uitdagende en onzekere macro-economische context en door een competitieve Belgische retailmarkt. Colruyt Group ziet desondanks een toename van het marktaandeel in België (Colruyt Laagste Prijzen, Okay en Spar) met meer dan 100 basispunten tot 32,1%, zegt de retailer in het persbericht over de halfjaarcijfers.

De omzet steeg 16,0% tot bijna EUR 5,5 miljard. Dit is voornamelijk het gevolg van de voedingsinflatie, de toename van het marktaandeel in België en de integrale consolidatie van Newpharma. Exclusief Newpharma steeg de omzet met 13,5%. Mede door een normalisatie van het verschil tussen verkoopprijsinflatie en kostprijsinflatie verbeterde de brutowinstmarge tot 29,5%. Colruyt Laagste Prijzen blijft daarbij haar laagsteprijzenstrategie consistent toepassen.

Klik hier voor het hele persbericht

Publicatiedatum: