Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Tesco blijft achter bij 2022

Lidl scoort hoog met omzet tijdens Britse appelmaand

British Apples & Pears Limited (BAPL) heeft de omzetcijfers voor oktober 2023 gepubliceerd, de Britse appelmaand en de eerste maand van het Britse appelseizoen. In oktober 2023 presteerde Lidl aanzienlijk beter dan zijn eigen marktaandeel en kocht 3.030 ton Britse appelen van het nieuwe seizoen via BAPL-leden. Dit vertegenwoordigt 22,1% van de totale Britse appelafzet in oktober, vergeleken met een marktaandeel van slechts 7,6%.

Helaas hebben andere retailers zich langzamer achter de Britse appelen van het nieuwe seizoen geschaard. In oktober 2022 voerde Tesco de Britse appelafzet aan met 2.902 ton. In oktober 2023 kocht de grootste supermarkt van het Verenigd Koninkrijk daarentegen slechts 1.325 ton Britse appelen. Dat is minder dan de helft van de hoeveelheid van oktober 2022.

In een reactie op de start van het Britse appelseizoen zei Ali Capper, bestuursvoorzitter van BAPL: "De prestatie van Lidl is uitstekend. Ze hebben Britse appelen echt gesteund in onze eerste maand van het nieuwe seizoen. Sainsbury's en Aldi deden het ook erg goed, met respectievelijk 2.764 en 2.628 ton Britse appelen gedurende de maand."

"Dat Tesco zo ver op vorig jaar achterloopt, met een daling van 54%, en op de vierde plaats in onze ranglijst voor deze maand staat, is zeer teleurstellend. Uit reacties van consumenten op onze sociale kanalen weten we dat ze erg enthousiast over de appelen van eigen bodem van het nieuwe seizoen zijn. Helaas heeft Tesco hen en de Britse fruittelers in de steek gelaten."

In oktober 2023 verkocht Tesco 9,8% van alle Britse appelen, vergeleken met hun marktaandeel van 27,4%.

Voor meer informatie: britishapplesandpears.co.uk

Publicatiedatum: