Met het naderen van de feestdagen benadrukt CMI Orchards de groeiende populariteit van Kanzi®-appels, vooral voor foodies die ze verwerken in gebakken desserts en feestelijke lekkernijen. Rochelle Bohm, de vicepresident marketing van CMI, wijst op de zoete, intens frisse smaak en de stevige textuur van Kanzi, die het onderscheidt van andere appelen bij het bakken.
De teelt van Kanzi breidt zich uit in belangrijke regio's, waaronder Italië, Zuid-Afrika, Chili, Australië, Nieuw-Zeeland en de Verenigde Staten. Bohm meldt dat Kanzi nu het op een na populairste appelras in Europa is en geleidelijk aan terrein wint onder Amerikaanse consumenten.
Danelle Huber, senior marketingmanager, merkt op dat de smaak van Kanzi positieve feedback kreeg van Amerikaanse consumenten, volgens gegevens van een influencer-mailout-programma met 500 deelnemers. Huber stelt vast dat consumenten consistent laten zien bereid te zijn meer te betalen voor Kanzi, en winkeliers kunnen tools zoals het Flavogram-programma gebruiken om klanten te informeren en aan te moedigen andere appelkeuzes te overwegen. De Kanzi-appels zijn gedurende het hele seizoen verkrijgbaar bij CMI Orchards, zowel in conventionele als biologische varianten.