Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Toegenomen vraag naar automatische schilmachines"

Dankzij de impuls van de Asia Fruit Logistica heeft Astra alleen al in september meer dan 60 schilmachines verkocht, waarvan 70% internationale verkopen. Er was onder meer een levering aan een groot bedrijf voor maaltijdverwerking in de VS. Naast regio's met een lange geschiedenis van automatisering, zoals Europa en Noord-Amerika, is volgens verkoopmanager Ryo Takeshita de vraag uit Midden-Amerika, het Midden-Oosten en Afrika booming. "In september hadden we een grote herhaalbestelling van een bestaande klant in Guatemala, vonden we nieuwe distributeurs in Brazilië en Colombia, en zijn we in gesprek met potentiële klanten in Saoedi-Arabië."

Op de vraag hoe de schilmachine klanten in deze regio zou kunnen helpen, legt Ryo uit: "In Midden-Amerika hebben verwerkingsbedrijven in Guatemala onze schilmachine gekocht om een hogere productiviteit te bereiken met lagere arbeidskosten. Bedrijven in Vanuatu kopen voornamelijk de schilmachine met instelbare schildikte om citroenen met een constante dikte te schillen", zegt Ryo. "Wat betreft Afrika, veel mensen gaan ervan uit dat de arbeidskosten daar laag zijn, wat misschien waar is. Maar onze Afrikaanse klanten, zoals bedrijven die mango's dehydrateren in Oeganda en Ghana, gebruiken de schilmachine voornamelijk omdat ze de kosten van productverspilling willen verminderen."

"Onze schilmachines worden ook gebruikt in het Midden-Oosten. Ready-to-eat fruit is gebruikelijk in landen als Israël, Libanon en Saoedi-Arabië. Onze klanten gebruiken Astra schilmachines om hun producten competitiever te maken in de markt met een betere uitstraling, minder lekken en een langere houdbaarheid. Dit stelt hen in staat om de producten tegen een hogere prijs te verkopen", aldus Ryo.

"Onze groei kan niet worden bereikt zonder de mond-tot-mondreclame van onze klanten"
Ryo vertelt dat Astra werd opgericht in 1991. In 30 jaar heeft het bedrijf meer dan 5.000 schilmachines verkocht, waarvan het merendeel binnen Japan. "Pas sinds 2018 zijn we begonnen de internationale markt te verkennen. In dat jaar waren internationale verkopen slechts 2% van onze totale omzet. Dit jaar komt 30% van onze omzet van internationale klanten, en de totale omzet is ook verdrievoudigd in vergelijking met enkele jaren geleden."

Op de vraag naar het geheim van de verkoopgroei van Astra, legt Ryo uit: "Onze internationale groei kan niet toenemen zonder mond-tot-mondreclame van bestaande klanten. Als voorbeeld nemen we onze ervaring op de AFL, het gebeurde een paar keer dat een bestaande klant toevallig langs onze stand liep en ons de schilmachine zag demonstreren aan een groep bezoekers. De bestaande klant begon vervolgens de machine uit te leggen en zijn ervaring met het gebruik ervan te delen met de groep bezoekers in hun eigen taal. Deze mensen verwerken hetzelfde type fruit en zouden potentieel concurrenten kunnen zijn, maar onze bestaande klanten hebben steeds royaal een goed woord over onze machines. We zijn onze klanten zeer dankbaar. Wat we hebben bereikt, zou niet hebben gekund zonder hun steun."

"Met onze groeiende internationale activiteiten voelen we de behoefte om contact te houden met onze buitenlandse klanten, hen op de hoogte te houden van onze innovaties en hun feedback te krijgen. Hiervoor zetten we in op digitale marketing en kondigen we onze innovaties aan via internationale mediaplatforms. We krijgen vaak een behoorlijke hoeveelheid feedback wanneer bestaande klanten onze artikelen zien en sommigen delen ook actief het nieuws met hun netwerken. Zoals je kunt zien, spelen onze klanten een belangrijke rol in de groei van ons bedrijf."

Nieuwe fabriek en innovaties
De productiecapaciteit van de oude fabriek van Astra kon de groei in de verkoop niet bijbenen. Op 22 maart hield Astra een openingsceremonie voor een nieuw gebouw met bijkomende installaties. "We weten dat simpelweg de verkoop verhogen niet genoeg is. Om de klanttevredenheid op hetzelfde hoge niveau te houden, moeten we voortdurend werken aan de ontwikkeling van de schilmachine naar een nog compactere omvang met geavanceerde functies. Op dit moment werkt een groep van meer dan 10 technici aan een nieuwe machine voor de verwerking van fruit. Ik kan nu niet te veel details onthullen, maar de combinatie van onze schilmachine en de nieuwe machine zal de fruitverwerking naar een hoger niveau tillen," aldus Ryo.

Voor meer informatie:
Ryo Takeshita
Astra Inc.
Tel: +81 (0)245412444 (Japan)
en.info@e-astra.co.jp
https://en.e-astra.co.jp/