Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Fotoreportage Hollanders en Belgen op Fruit Attraction 2023

Tholen - Fruit Attraction is voor dit jaar weer voorbij, terwijl iedereen naar huis gaat om hun vermoeide benen rust te gunnen, heeft de redactie weer hard gewerkt aan ons fotoverslag van het evenement. Voor nu de foto's van de Nederlandse en Belgische exposanten en bezoekers. Maandag vindt u hier ook een linkje naar de internationale standhouders.

De laatste dag was traditioneel de rustigste op de beurs; serieuze zakelijke gesprekken maken plaats voor meer informele bijeenkomsten. Toch zagen we nog steeds mensen die nieuwsgierig langskwamen om te ontdekken waar de bedrijven zich mee bezighouden, en anderen die graag wilden weten welke producten ze mee naar huis konden nemen nu het evenement tot zijn einde kwam.


Klik hier voor de fotoreportage

"We hadden vorig jaar mensen die vochten om prei, maar dat is logisch als je de kwaliteit van onze Vlaamse prei ziet!", lachte de Belg Luc Vanoirbeek. Al met al waren er tevreden gezichten met een fijne sfeer en de introductie van enkele noviteiten, zoals de Thomasso-tomaat van Tomeco. "Een geweldige beurs", was het gemeenschappelijke antwoord op de laatste dag.

De stemming over de beurs is dan ook overwegend zeer positief. De Spaanse zon, wijn en hammetjes werken daar zeker aan mee. Ook wordt de timing van de beurs, bij de seizoensstart als een groot voordeel ervaren. Wel was de algemene tendens dat het vasthouden aan de afspraken, zeker op de drukke woensdag een steeds groter uitdaging wordt.

De Italiaanse deelname aan Fruit Attraction was positief: Madrid is bevestigd als de perfecte locatie. De timing is absoluut juist en biedt de mogelijkheid om concrete plannen te maken voor het herfstseizoen. Voor degenen die met citrus werken, was en is dit nog steeds een niet te missen evenement, dicht bij het begin van het seizoen. Hetzelfde geldt voor de appelsector, die bezig is met het plannen van haar seizoen.

Italië was het eerste land na Spanje wat betreft de aanwezigheid van exposanten: met toevoeging van de 900 vierkante meter aan de ICE Collective-stand. Italië werd vertegenwoordigd door ongeveer 60% van de bedrijven die actief zijn in de AGF-markt, terwijl de overige 40% gerelateerd was aan de verwerkende industrie. Dit jaar namen Italiaanse bedrijven die voor het eerst deelnamen 1.400 vierkante meter in beslag (van de 4.689).

De Duitse exposanten zijn zeer tevreden over de editie van dit jaar en de bezoekersaantallen. De meeste handelaren exposeerden in hal 8, die vooral tijdens de eerste twee dagen van de beurs goed bezocht werd. Degenen die beide beurzen bijwonen, vinden dat de evenementen elkaar goed aanvullen, aangezien Fruit Logistica in het voorjaar plaatsvindt en Fruit Attraction in het najaar. Madrid heeft echter de voorkeur voor bepaalde segmenten, waaronder bananen en overzeese vruchten, maar ook aardappelen, vanwege de programma's die rond deze tijd van het jaar worden afgesloten.

Het Duitse paviljoen in Hal 8 was unaniem een groot succes, volgens de vertegenwoordigde bedrijven. Sommigen hebben al toegezegd volgend jaar weer deel te nemen, andere bedrijven die dit jaar alleen als bezoekers aanwezig waren, willen volgend jaar graag deelnemen. Voor handelsbedrijven die ook handelen in Duitse en Oostenrijkse producten en exporteren, is Madrid nu een must, omdat hier ook veel potentiële klanten uit Zuid-Europa maar ook andere continenten aanwezig zijn.

Klik hier voor de fotoreportage.

Publicatiedatum: