Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Blue Whale komt met nieuwe reclamecampagne

Appelras Candine moet interesse van jonge consumenten wekken

"Candine, het appelras met de hoofdletter C", dat is de slogan van de nieuwe reclamecampagne van Blue Whale die de interesse voor dit ras van consumenten van onder de 40 jaar moet zien te wekken.

Candine, een kruising tussen Fuji en Ariane, is onthuld op de 2018-editie van Fruit Attraction-beurs in Madrid. In de vijf jaar die volgden heeft Candine zich goed weten te ontwikkelen. "De opbrengsten uit de boomgaarden zijn flink groter geworden," legt Christelle Bertin uit. Met volumes die dit jaar de 6.300 ton bereiken (oplopend tot 1.600 ton in 2021) spreken de cijfers voor zich. Het enige minpunt is dat deze volumes op een uiterst dynamische en veeleisende markt moeten worden verhandeld.

Voortzetting van een internationale doorbraak
Candine heeft de potentie om de internationale doorbraak die al enigszins in gang was gezet voort te zetten. Dat Candine deze potentie heeft, is te danken aan de volgende twee factoren:

  • De lange houdbaarheid, waardoor de appel een lange weg kan afleggen, zonder aan versheid in te boeten en
  • De smaakkwaliteiten, die aantrekkelijk zijn voor een brede groep consumenten.

Dit alles blijkt uit het eerdere succes van de appel in Azië, een succes dat erop wees dat we de volumes tegen 2022 minstens konden verdubbelen."

Een internationale en cross-functionele zichtbaarheidscampagne
Met een nieuwe, internationale en cross-functionele zichtbaarheids-campagne wil Blue Whale zich blijven inzetten en acties blijven ondernemen om de doelgroep te verjongen. "Veel consumenten zijn de afgelopen jaren teleurgesteld geraakt in de kwaliteit van de appelen die in de supermarkt lagen. Deze was namelijk heel inconsistent en daardoor minder te vertrouwen. Omdat Candine-appelen juist van dermate goede kwaliteit zijn dat ze consumenten gewoonweg niet kunnen teleurstellen, kunnen ze hen ook meteen een hernieuwd vertrouwen in supermarktappelen in het algemeen geven."

"Candine-appelen zijn een van de zoetste, knapperigste en sappigste appelen die er op de markt te vinden zijn en doen wat je van appelen mag verwachten: ze zorgen voor maximaal eetplezier. Deze eenvoudige maar belangrijke belofte, wordt weerspiegeld in de slogan van de reclamecampagne: Candine, de appel met de hoofdletter C."

De reclamecampagne heeft, behalve een internationaal, ook een cross-functioneel karakter, is gelanceerd in Frankrijk, Azië en Latijns-Amerika en beschikbaar in drie talen.

Innoveren ten aanzien van category management en de kwaliteit
Om te kunnen innoveren is inzicht in het gedrag van consumenten nodig. Het werk van Blue Whale op het gebied van smaaksegmentatie in Frankrijk helpt bijvoorbeeld bij het realiseren van groei in de winkels waar Candine in het schap liggen.

Voor meer informatie:
Blue Whale
1205 Avenue de Falguières
82004 Montauban, Frankrijk
Tel. : +33 (0)5 63 21 56 56
contact@blue-whale.com
www.blue-whale.com