Fyffes heeft een nieuw consumentenmerk voor zijn Europese bananen onthuld op basis van uitgebreid wereldwijd onderzoek. Trudi's® bouwt voort op de visie van Fyffes - Shaping Wellbeing for the World - en is gebaseerd op de wens van consumenten om niet alleen gezond, vers en voedzaam fruit te eten, maar er ook voor te zorgen dat het fruit dat we eten goed doet in de gemeenschappen en bij de mensen die onze groenten en fruit verbouwen.
'Good fruit, doing good™' is het motto van het consumentenmerk Trudi's, dat scholen zal helpen bouwen, vrouwen zal empoweren en voedzame maaltijden zal verstrekken aan gemeenschappen waar de eigen teeltbedrijven van Fyffes en andere aangesloten telers zich bevinden.
Tijdens Fruit Attraction in Madrid deze week bespreekt Fyffes met zijn retailpartners het aanbod van het Trudi's-merk, dat wordt ondersteund door een uitgebreide lanceringsstrategie en -campagne die in het eerste kwartaal van 2024 van start gaat.
Over Trudi's zei de Chief Marketing Officer van Fyffes, Adriano DiDia: "Bananen zijn 's werelds meest geconsumeerde verse fruit, consumenten eten de gele vrucht vanwege zijn intrinsieke goedheid. We lanceren trots onze nieuwe Trudi's-banaan: good fruit, doing good. Het Trudi's-merk creëer het beste voor beide werelden: onze telers in Midden-Amerika en onze consumenten in Europa. We zijn enthousiast, kom en sluit je aan bij ons op onze reis om de sector ten goede te veranderen."
Fyffes CEO, Helge Sparsoe, zei over het nieuwe merk: "We brengen het nieuwe Trudi's bananenmerk op de markt om de categorie fundamenteel te veranderen. Onze visie is dat ons verse product de consument moet plezieren en tegelijkertijd iets terug moet geven aan de vrouwen en mannen die ons fruit telen, en veerkrachtige gemeenschappen moeten opbouwen in onze toeleveringsketen."