Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Italiaanse granaatappelen starten goed

Bijna drie weken na de start van de oogst en afzet van granaatappelen draait het Italiaanse Masseria Fruttirossi ondertussen op volle toeren. Dario De Lisi legt uit hoe de afzet zich ontwikkelt, in een jaar waarin inflatie en onzekerheid nog steeds de markt lijken te domineren.

"Net als andere gewassen loopt ook de granaatappeloogst vertraging op vanwege ongunstige weersomstandigheden. Hoewel we het seizoen 10 dagen later dan verwacht begonnen zijn, bracht het onze programma's met bestaande en nieuwe klanten niet in gevaar. De verkoop van de vroege rassen Emek en Shany loopt erg goed. We leveren aan supermarkten zowel in Italië als in het buitenland, zoals in Duitsland, Zwitserland en Frankrijk. Dagelijks vertrekken er vrachtwagens, met piekvolumes op bepaalde dagen van de week. Voordat de eerste Wonderfuls rond midden oktober worden geplukt, zullen we proberen de leveringen onder controle te houden om de klanten continuïteit te kunnen garanderen. We hebben geen haast om alles in korte tijd te verkopen. Het doel is om zo lang mogelijk Italiaans product in het schap te hebben."

Dario De Lisi

De manager uit Apulië legt ons uit dat de buitenlandse concurrentie vooral buiten Italië voelbaar is, waar de prijs vaak belangrijker is dan de herkomst van het product en dus misschien de kwaliteit. Er worden aanzienlijk hogere prijzen verwacht dan in 2022, vanwege de stijging van de teelt- en verwerkingskosten.

De Lisi is niet bang voor een daling van de groente- en fruitconsumptie. "Tot nu toe zijn we tevreden met de bestellingen. We doen het zelfs beter dan een jaar geleden. Vaak kopen mensen niet minder vanwege een hogere prijs, maar eerder vanwege de lage kwaliteit van het product. Als de consument geen bevredigend product in de schappen vindt, kan dit een ontmoedigend effect hebben. Fruit moet niet alleen mooi zijn, het moet vooral lekker zijn. De granaatappelen van het merk Lome Super Fruit hebben een uitstekende aankoopfrequentie."

Masseria Fruttirossi exposeert op de Fruit Attraction in Madrid in paviljoen 3, stand 3B05.

Voor meer informatie:
Masseria Fruttirossi
C.da Terzo Dieci snc
74011 Castellaneta (Tarente) - Italië
Tel: +39 (0)99 9647688
[email protected]
lomesuperfruit.com

Gerelateerde artikelen → Zie meer