Na een voorspoedige zomer, die veel minder warm was dan vorig jaar en kon rekenen op grotere hoeveelheden neerslag, voorspelt de Pink Lady Europe Association voor het seizoen 2023-2024 een oogst van 225.000 ton (een kwart meer vergeleken met vorig jaar), zo meldt het bedrijf.
Dynamiek om de verkoop bij de seizoenstart te ondersteunen
Pink Lady® viert begin november de nieuwe oogst met een campagne op o.a. radio, billboards en video, media die veel trafiek generen dus, en dit in 10 landen in Europa. Hiermee wil het merk zijn aanwezigheid bij en aankoopintenties van consumenten stimuleren.
Het merk innoveert eveneens op het vlak van producten die gericht zijn op het uitbreiden van het Pink Lady-aanbod zoals Ortoromi koudgeperste sappen, Frulla-compote, Mila-yoghurts of nieuwe Pink Lady-appelchips. Al deze producten zullen op de stand van de Fruit Attraction, waar het bedrijf staat, gedegusteerd kunnen worden.

Nieuwe papieren stickers
Dit seizoen versterkt Pink Lady ook haar inzet om wegwerpplastic te verminderen door composteerbare papieren stickers in te zetten bij de start van het seizoen. De vereniging had deze verandering al in gang gezet door 3 jaar geleden 100% kartonnen verpakkingen in Europa te lanceren, naast cellulosecellen en FSC-gecertificeerd karton voor bulktrays.
Biodiversiteit en koolstofvoetafdruk
Pink Lady zet haar engagement en onderzoekswerk rond biodiversiteit en het verminderen van de koolstofvoetafdruk voort. Na 2 jaar samenwerking met de LPO (Liga voor de vogelbescherming) en een experiment met mezen, dat eind oktober 2023 zal leiden tot een technische gids, worden nu vleermuizen bestudeerd via het LIFE-project. Dit project werd geselecteerd door de EU, in samenwerking met de LPO en het OFB (Frans Bureau voor Biodiversiteit) om vanaf 2024 landbouwsectoren te ondersteunen en landbouwers op te leiden in de ontwikkeling van ‘best practices’ op vlak van de biodiversiteit.
Pink Lady Europe anticipeert ook op toekomstige ontwikkelingen in het behoud van biodiversiteit en de strijd tegen klimaatverandering. Na een grondige analyse van de huidige aanpak zal vanaf eind 2023, in samenwerking met Agro Solutions en Food Pilo, een actieplan met milieuprestatie-indicatoren worden opgebouwd rond 4 kernthema's: koolstof, biodiversiteit, bodem & water.
Een jaar in het teken van kunst
De Spaanse ontwerper Martin Sati zorgde dit jaar voor de aankleding van de stand op Fruit Attraction. Na 4 jaar samenwerking met het merk, zal de ontwerper die alle Pink Lady-verpakkingen, verschillende draagtassen en stands van het merk heeft ontworpen, op dinsdag 3 oktober aanwezig zijn op de stand in Madrid om commentaar te geven op een kunstwerk dat hij voor de gelegenheid heeft gemaakt. Het werk is getiteld "de magie van moeder natuur", en biedt een visie op het leven van de Pink Lady-boomgaard. Hij zal met zijn creaties voor Pink Lady ook deelnemen aan de Premios Agripina competitie.
"Tegelijkertijd zal op de stand van Pink Lady en PinKids ook de Joya-appel te zien zijn, die dankzij plantprogramma's in Italië en Spanje booming, en streeft naar een potentieel van 20.000 ton in 2025."
Pink Lady staat op Fruit Attraction in hal 10, stand 10F02
Voor meer informatie:
Pink Lady
www.pinkladyeurope.com