De World Avocado Organization (WAO) heeft haar 30e samenwerking met retailers afgerond, waarbij samenwerking is aangegaan met gerenommeerde supermarkten in 12 landen en meer dan 35.000 winkels, waardoor de ondersteuning van de retailers in het Verenigd Koninkrijk en Europa sinds 2021 verdrievoudigd is.
"Avocado’s hebben de smaakpapillen van consumenten over de hele wereld veroverd en de World Avocado Organization is vastbesloten om ervoor te zorgen dat deze veelzijdige vrucht en de voordelen ervan worden gepromoot om kopers te inspireren tot aankoop. Naast de uitbreiding naar 30 prominente retailers in het Verenigd Koninkrijk en Europa, ondersteunt WAO haar retailpartners om consumenten direct op het moment van aankoop bewust te maken, of het nu in winkels is of wanneer ze online klikken. WAO support nu meer dan 1000 winkels in heel Nederland, waaronder Plus, Jumbo, Dekamarkt, Hoogvliet en online bij Picnic."
De op maat gemaakte campagnes van WAO voor individuele markten zijn strategisch ontworpen om avocado's in heel Europa te vestigen als een fundamentele voedingskeuze. "Denemarken is met 3 kg per hoofd van de bevolking koploper in avocadoconsumptie en het Verenigd Koninkrijk met 1,5 kg per hoofd van de bevolking, achter Spanje (2,5 kg per hoofd van de bevolking), Frankrijk (2,2 kg per hoofd van de bevolking) en Zweden (1,9 kg per hoofd van de bevolking). Naast het succes in Europa heeft WAO ook een succesvolle campagne gevoerd in India, dat wordt gezien als een groeiende markt voor avocadoconsumptie."
"Deze gezamenlijke aanpak ondersteunt retailers met een reeks materialen en activiteiten, waaronder sampling in de winkel, indrukwekkende posters en banneradvertenties, video's in de winkel, vloerstickers en informatieve receptenfolders." Online heeft WAO echter proactieve stappen ondernomen om consumenten aan te spreken op de websites van winkelketens door ideeën voor maaltijdinspiratie aan te reiken via strategisch geplaatste banneradvertenties, innovatieve receptconcepten en gerichte categoriepromoties.
"We zijn blij dat avocado's een vaste waarde worden in keukens en restaurants in heel Europa," zei Zac Bard, voorzitter van de World Avocado Organisation. "Onze samenwerking met retailers is een bewijs van de toenemende vraag naar avocado's en hun erkenning als voedzaam supervoedsel. We geloven dat deze uitgebreide ondersteuning consumenten verder zal informeren over de verschillende gezondheidsvoordelen van avocado's. De toegenomen verkoop ondersteunt dan de avocadoboeren die lid zijn van WAO over de hele wereld. Onze dank gaat ook uit naar onze leden voor hun gezamenlijke inspanning en bereidheid om de avocado-industrie te laten groeien."
Voor meer informatie:
World Avocado Organisation
[email protected]
www.avocadofruitoflife.com