In oktober staan Bimi® en Tenderstem® gezamenlijk in de schijnwerpers op Fruit Attraction in Madrid. De deelname van de merken aan het toonaangevende AGF-evenement volgt na een succesvol seizoen voor Bimi en Tenderstem, zo laten ze weten.
"In heel Europa behoudt Bimi zijn positie op de groentenmarkt, na een groei van 12% tussen april en augustus dit jaar. Meer telers schakelen over naar het telen van Bimi nu het aantal retailers dat Bimi aanbiedt, toeneemt."
In het VK heeft Tenderstem een marktvolume van +13% (april tot augustus 2023). "Ondanks een afname van de bekendheid van traditionele broccoli van 85% naar 79%, is de bekendheid van Tenderstem sterk gebleven op 52% dit jaar. De Britse huishoudpenetratie ligt op 25% (Kantar: 52 w/e juli 2023), terwijl het groentemerk blijft zorgen voor een grotere verkoopwaarde en een groter aantal verkochte eenheden dan zowel broccoli als lange stengel broccoli."
Dave Samuels, Global Brand Director van Sakata Vegetables Europe, zegt: "De laatste 12 maanden hebben we gezien dat Bimi en Tenderstem meer bekendheid hebben gekregen, en dat is terug te zien in de verkoopcijfers. Zowel telers, retailers als licentiehouders profiteren hiervan. We kijken ernaar uit om in Madrid te laten zien wat onze producten zo speciaal maakt."
De Bimi en Tenderstem-teams zullen tussen 3 en 5 oktober in Hal 9 bij Stand D26 staan op Fruit Attraction in Madrid.
Voor meer informatie:
www.bimibroccoli.com
www.tenderstem.co.uk