Op 29 september, op de Internationale Dag van Bewustwording over Voedselverlies en
-verspilling, kondigt Halls aan dat ze een aandeel heeft verworven in de Franse start-up Infuseo.
Opgericht in 2020 staat Infuseo bekend om haar visie op gezond, milieuvriendelijk voedsel. Dit komt tot uiting in haar nieuwe productlijn "Naked Avocado": verse, bereide avocado's, rijp en ready-to-eat, met een houdbaarheid van meer dan 30 dagen en zonder conserveermiddelen.
Met trots draagt Naked Avocado de slogan "Niets te Verbergen, Niets te Verspillen!", wat de doelstelling van transparantie en duurzaamheid weergeeft. Gerijpt in Frankrijk, biedt Naked Avocado 100% verse avocado, zonder conserveermiddelen, zuurteregelaars of toevoegingen, gepresenteerd in heldere verpakkingen, dus wat je ziet is echt wat het is.
Recente studies wijzen uit dat een verontrustende 34% van alle door consumenten, koks en cateraars gekochte avocado's in de prullenbak belandt. Bovendien worden veel potentiële klanten ontmoedigd om avocado's te kopen vanwege eerdere teleurstellende ervaringen, en wordt dagelijks een alarmerende 5-15% van de avocado's weggegooid in grote retail- en horecakanalen, wat bijdraagt aan de wereldwijde voedselverspilling, zoals benadrukt door de Verenigde Naties, die schatten dat bijna de helft van alle wereldwijd groenten en fruit elk jaar wordt weggegooid.
Daarom is Halls, met hun toewijding aan duurzaamheid en hun passie voor de avocado, begonnen aan een missie om het verhaal te veranderen en is trots om samen te werken met Infuseo.
Halls levert avocado's uit hun wereldwijde Verantwoord Sourced Network en laat het fruit in Frankrijk rijpen. Het toegewijde team van experts van Infuseo bereidt vervolgens het fruit voor en past Hogedrukbewerkingstechnologie (HPP) toe om verse, rijpe en direct eetbare avocado's te leveren met een houdbaarheid van één maand in de koelkast.
"Onze visie is dat er geen avocado verloren mag gaan, en consumenten telkens weer kunnen genieten van de perfecte avocado-ervaring. "The Naked Avocado" biedt de foodservice-sector een belangrijke kans om verspilling te verminderen en winst te maximaliseren en zal het vertrouwen van de consument verder versterken. Deze productontwikkeling breidt ook de markt uit voor klasse II fruit dat aan de buitenkant misschien niet perfect is, maar perfect is onder de schil," aldus Paul Devlin, Managing Director bij Halls International.
Marceau Vidrequin, CEO van Infuseo: "We zijn erg trots op de samenwerking met Halls, vooral omdat we dezelfde waarden en visie delen op het gebied van kwaliteit, duurzaamheid en innovatie. De flexibiliteit van ons team om te innoveren, gecombineerd met de expertise van Halls in avocado-productie, sourcing en marketing, zal onze groeidoelen vergemakkelijken en helpen voldoen aan de eisen van elke markt en sector."
Het assortiment "The Naked Avocado" wordt gepresenteerd aan de handel op Fruit Attraction in Madrid op de stand van Halls in Hal 8, Stand A12.
Voor meer informatie:
Paul Devlin
HL Hall International
paul@lhall.co.uk
Marceau Vidrequin
Infuseo
marceau@infuseo.fr