"Een verhoging zorgt ervoor dat het maken van loze kilometers echt oninteressant wordt. Bovendien is dat in lijn met de toekomstige tarieven in Duitsland. Uitgangspunt bij de tariefstelling was dat deze vergelijkbaar moet zijn met die van onze buurlanden en met de huidige 15 cent per km is dat zeker niet het geval", zo vertelt Programmaleider Mobiliteit Nienke Onnen, na nieuw onderzoek naar logistieke efficiƫntie dat CE Delft in opdracht van Natuur & Milieu heeft uitgevoerd. Natuur & Milieu pleit er dan ook voor om het gemiddelde tarief van de vrachtwagenheffing te verhogen van 15 cent per km naar 30 cent per km. Lees hier meer.
Gerelateerde artikelen → Zie meer
-
Meer goederen gelost in Belgische havens dan vorig kwartaal: 2,7% groei
-
Transport en logistiek geen prioriteit in nieuw ACM-kader voor stroomaansluitingen
-
Duitse overheid verstrekt 1,6 miljard voor e-truckladers
-
Airlines ontketenen kleine prijzenslag in luchtvrachtmarkt
-
Boerenprotesten in Frankrijk: snelwegen geblokkeerd
-
Einde van de crisis in de Rode Zee in zicht?
-
"Het raakt je persoonlijk, zeker als je ziet wat het met collega’s doet"
-
Petitie tegen verplichting van e-trucks
-
"De containerlijnvaart klaarmaken voor de toekomst"
-
"Ook MSC brengt overnamebod uit op ZIM"