Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Uvitaly-label garantie voor maatvoering, kleur en Brix-waarde

Na de moeilijkheden die de Italiaanse druivensector het voorbije seizoen heeft gekend, met name voor pitloze rassen, heeft de telersorganisatie Apoc besloten haar verkoopnetwerk te versterken met het Uvitaly-project.

Met een omzet van € 40 miljoen alleen al uit de druivenafzet, blijft Apoc de grootste afzetorganisatie in Italië.

"Al geruime tijd profiteren de druiven die door aangesloten telers op de markt worden gebracht van een kwaliteitscertificering uitgegeven door Kiwa Cermet", zegt Nicola De Santis, directeur van Apoc.

Deze certificering staat garant voor een product met een bepaalde maatvoering, kleur en Brix-waarde, geteeld in een bepaalde streek door deskundige telers die de impact van hun tuinbouwactiviteiten op het milieu zoveel mogelijk verzachten.


In het midden van de foto: Nicola De Santis, directeur van Apoc

Aan het begin van het jaar hield het verkoopkantoor van Apoc een reeks bijeenkomsten waarin de telers werd uitgelegd welk project het wilde ontwikkelen. "Het doel is om het aanbod van een aantal rassen op de markt te standaardiseren, met verpakkingen die uiting geven aan ons teamwork", vervolgt De Santis.

Het Uvitaly-project, dat dit jaar van start ging, stelt ambitieuze doelen, mede door de implementatie van promotionele ondersteuning. "We bevinden ons nog in de beginfase en het zal zeker enige tijd vergen om de markten met het nieuwe aanbod aan ons te binden. Met de kwaliteit en de vastberadenheid om een gemeenschappelijk doel te bereiken, zal het niet lang duren voordat we de gewenste resultaten zullen behalen", onderstreept De Santis.

Het is de bedoeling van Apoc om dit project uit te breiden naar de andere producten van haar leden. "Het is dus geen gesloten project. We willen graag steeds meer inhoud en volume geven aan deze strategie van innovatie, om zo steeds meer consumenten te betrekken", besluit De Santis.

Voor meer informatie:
Apoc
Via R. Wagner K1 (P.co Arbostella)
84131 Salerno – Italië
Tel: +39 (0)89 331758
www.apocsalerno.it

Gerelateerde artikelen → Zie meer