Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Tropicsur

"Meest complexe seizoen uit de geschiedenis van de Spaanse mango"

Hoewel het aanbod dit jaar sterk is afgenomen, is de kwaliteit van de Spaanse mango uitzonderlijk, wil Juan Miguel van Tropicsur toch graag even benadrukken. "Ze is beter dan voorgaande jaren, en dat terwijl de Spaanse mango altijd van superieure kwaliteit is. Daarom wordt hij zo gewaardeerd. Het watertekort heeft ervoor gezorgd dat de mango veel vroeger rijp is. In veel gebieden hebben we het over minstens twee weken, en de Brix-waarde is veel hoger dan in dezelfde weken van enig voorgaand jaar."

"Het is echter het meest complexe seizoen in de geschiedenis van onze mango, zowel vanwege de beperkte opbrengst – zo'n 80% lager dan vorig jaar – als vanwege de snelheid waarmee de oogst vordert. Als we geluk hebben, houden we het uit tot en met week 39", zegt Juan Miguel.

"Onze afzet is momenteel gericht op Europa, vooral op Frankrijk, waar we de afgelopen drie jaar flink zijn gegroeid met de verkoop aan grote groothandelaren. Daarnaast hebben we een strategische partner in Zwitserland die er ons fruit distribueert, en nog een partner in het noorden van Europa. De prijzen voor een karton met maten 6 t/m 12 liggen dit jaar rond de € 9-10, terwijl de telersprijzen rond de € 1,50-1,60 per kilo liggen."

"Hoewel we dit seizoen niet veel volumes beschikbaar hebben, stellen we ons ook open voor een tot nu toe onbekende markt: de Arabische landen. Vanwege de afstand worden deze markten door bedrijven als 'secundair' beschouwd, maar ze zijn erg interessant, omdat ze kwaliteit hoog in het vaandel hebben staan. Ze willen enkel de beste kwaliteit en ze zijn bereid daar ook de juiste prijs voor te betalen."

"We zijn dan ook erg blij dat het aantal bedrijven dat contact opneemt met ons vanuit deze opkomende markten elke dag toeneemt. En elk jaar groeit onze omzet er. En dus zijn we zeker bereid hen het product en de service te leveren die ze verdienen."

Nu ook levering aan de retail
TropicSur, gevestigd in Alhaurín el Grande, in de provincie Málaga, staat onder leiding van de gebroeders González en bevindt zich in een proces van commerciële expansie na de scheiding van het Catalaanse bedrijf Cultivar in juni van dit jaar, waarmee het vandaag de dag een hartelijke relatie onderhoudt.

"We groeien niet alleen op nieuwe bestemmingen. Tot nu toe hebben we over het algemeen met groothandelsmarkten gewerkt, maar onlangs zijn we begonnen met onze uitbreiding richting retail", vertelt Álvaro González. "De afgelopen zes weken zijn we met verschillende supermarktketens in Spanje gaan samenwerken. We willen behoedzaam te werk gaan, maar de verwachtingen zijn mooi en het gevoel zit goed."

Tropicsur zal aanwezig zijn op de Fruit Attraction in paviljoen 9, stand 9F12A.

Voor meer informatie:
Tropicsur
Camino de Coín, urb. Salmerón s/n (Recinto Tropicsur)
29120 Alhaurín el Grande (Málaga) - Spanje
Tel: +34 951 509 400
info@tropicsur.es
www.tropicsur.es