"Wanneer gebruikers van de Albert Heijn-app de foto van een gerecht scannen uit een magazine, dan kan die app ontcijferen wat er in het beeld te zien is, de ingrediënten eruit halen, die matchen met producten uit het assortiment van de supermarktketen, en daar een boodschappenlijstje van maken, zodat je ze meteen kan bestellen. Carrefour heeft gelijkaardige initiatieven zoals de chatbot Hopla", zegt Manas Bharadwaj, Retail Industry Advisor bij Microsoft, zo schrijft Retail Detail. Hij stelt dat retailers de boot kunnen missen als ze nu niet starten met artificiële intelligentie. Lees hier meer.
Gerelateerde artikelen → Zie meer
-
Studenten bouwen aan de voedselketen van de toekomst
-
Nieuwe visie voor autonome digitale overheid
-
Tweede editie van inspired magazine gelanceerd
-
Bedrijven zetten vooral AI in voor marketing en verkoop
-
Horizon Natuurvoeding heeft nieuwe IT-partner
-
“Implementatie AI zonder begeleiding werknemers vergroot risico op langdurig verzuim”
-
DNA IT Holding neemt alle aandelen over van Weegbaas
-
Standaardinstelling WhatsApp vergroot risico op cyberaanvallen en oplichting
-
Artificiële intelligentie wordt steeds belangrijker voor Belgische bedrijven
-
Hoe dataplatforms de zachtfruitketen veranderen: kostenreductie en minder verlies: