Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Atlantic Fruit GmbH:

"Toename vraag passiefruit Europese markt"

Jaarrond aan de toenemende vraag naar exotische fruitsoorten van hoge kwaliteit uit de hele wereld te voldoen, is het voornaamste doel van het pas opgerichte Atlantic Fruit GmbH in Hamburg. We spraken met Julio Pérez over het ontstaan van het bedrijf, hun visie en de toekomst van de exotenhandel.

De belangrijkste producten van Atlantic Fruit GmbH zijn limes, kokosnoten, zoete aardappelen en passiefruit. Deze producten zijn afkomstig uit verschillende landen, waaronder India, Ghana, Ivoorkust, Costa Rica, Vietnam, Honduras, Brazilië, Spanje, Portugal, Egypte, Zuid-Afrika, Peru, Colombia, Guatemala en Mexico, beschrijft Pérez, die zowel aan de Zamorano Universiteit in Honduras als aan de Kühne Logistics Universiteit in Hamburg heeft gestudeerd. "Mijn loopbaan in de fruitsector was veelomvattend en praktisch. In Honduras was ik direct betrokken bij de productie, verpakking en export van meloenen, watermeloenen, okra en zoete aardappelen. Daarnaast was ik in mijn vorige baan als inkoop- en verkoopmanager voor exoten intensief betrokken bij zowel de Noord-Amerikaanse als de Europese en Britse markt."

© Atlantic Fruit GmbH
Julio Pérez

Bloeiende exotenbusiness
Om het hele jaar door een constante aanvoer van exoten van hoge kwaliteit te garanderen, vertrouwt de jonge handelsonderneming op zowel zee- als luchtvracht. Perez: "In lijn met de enorme toename van de vraag op de Europese markt, zien we momenteel een groot potentieel in passiefruit, vooral uit Colombia en Vietnam. Op dit moment richten we ons vooral op Europa en bedienen we voornamelijk de groothandel, de retail en de horecasector in Duitsland, Nederland en aangrenzende landen. We willen echter graag onze aanwezigheid binnen en buiten Europa uitbreiden, vooral omdat er nieuwe groeimogelijkheden en markten blijven ontstaan in de fruitsector."

Atlantic Fruit onderhoudt een nauwe samenwerking met ElbeFruit, het bedrijf van zijn zakenpartner Edgar Günther. "We wisselen onder andere middelen en praktische en industriële kennis uit om onze processen voortdurend te optimaliseren. De synergiën zijn tot nu toe vooral duidelijk in de logistiek, waar we ons gezamenlijke netwerk kunnen gebruiken om het transport te optimaliseren en tijdige leveringen te garanderen. Bovendien kunnen we dankzij onze samenwerking onze klanten een uitgebreid productassortiment bieden en zo beter en efficiënter voldoen aan de behoeften van onze klanten," legt Pérez uit.

Differentiatie van het productassortiment
Voor de komende vijf jaar is het eerste doel van het management om het productassortiment geleidelijk te differentiëren, het klantenbestand uit te breiden en het geografische bereik te vergroten, vervolgt Perez Vazquez. "We streven naar een aanzienlijke groeispurt tegen juni 2030, maar tegen die tijd willen we ons ook inzetten voor eerlijke en duurzame handelsprocessen. Het is bijzonder belangrijk voor ons om erkend te worden als een betrouwbare partner die niet alleen innovatieve oplossingen biedt, maar ook aandacht heeft voor andere waarden en deze in praktijk brengt."

In dit verband wijst de tweekoppige directie ook op de toenemende relevantie van duurzame en milieuvriendelijke verpakkingen in de industrie. "Van de kant van de consument zien we een toenemende focus op milieuvriendelijke producten. Maar het is ook belangrijk om de logistiek en toeleveringsketens te optimaliseren en te stroomlijnen door te zorgen voor een betere traceerbaarheid van onze producten en minder afval in de keten. Het is onze taak om flexibel te reageren op deze huidige trends en voortdurend te zoeken naar manieren om te innoveren en onze diensten te verbeteren," besluit Perez.

Voor meer informatie:
Julio Pérez
Atlantic Fruit GmbH
Winterhuder Weg 2
DE-22085 Hamburg, Duitsland
Tel.: +49 176 759 52201
[email protected]
Linkedin

Gerelateerde artikelen → Zie meer