Drie en een halve maand voor de start van de 15e verjaardag van Fruit Attraction, van 3 tot 5 oktober, en nog midden in de inschrijffase, heeft de beurs nu al de totale bezetting van de vorige editie overtroffen. Er werd 58.700 m2 aan groente- en fruitproducten aangeboden. De verwachting is dat deze cijfers de komende weken verder zullen stijgen.

De inzet en het vertrouwen van de bedrijven in de sector hebben ertoe geleid dat IFEMA MADRID en FEPEX, de organisatoren van de beurs, hal 1 van de locatie in Madrid hebben ingericht om nieuwe bedrijven te plaatsen en de deelname op coherente wijze te verdelen. Op deze manier zal Fruit Attraction 2023 voor het eerst 9 hallen, 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 en 10, bezetten, waardoor de stad het wereldwijde epicentrum voor de marketing van AGF wordt.
Hal 1 is gewijd aan bedrijven uit de AGF-sector en hal 3 biedt onderdak aan de Valenciaanse Gemeenschap, Italië en deelnemers uit de AGF-sector. Hal 5 zal Castilla La Mancha, La Rioja, Extremadura, de Canarische Eilanden en enkele organisaties huisvesten, evenals het Innovatiegedeelte van de beurs: Smart Agro en Biotech Attraction. Murcia zal hal 7 krijgen en Andalusië hal 9, beide ook met bedrijven uit de ondersteunende sector.
In de even genummerde hallen is voor Fresh Food Logistics en de deelname van het zuidelijk halfrond. Hal 4: Catalonië, Frankrijk, Nederland en België. Hal 6: Portugal, Italië en Duitsland, onder andere, en Ecorganische en Aanverwante Sector. Tot slot is hal 10 gewijd aan nationale en internationale bedrijven uit de bewerkings- en de ondersteunende sector.
Met een totale verwachte deelname van 1.800 bedrijven heeft de AGF-sector tot nu toe een stijging van 5,5% ten opzichte van vorig jaar laten zien, wat neerkomt op meer dan 69% van de beurs. Op het gebied van de ondersteunende sector, dat 25% vertegenwoordigt, wordt gewezen op de groei in twee van de sectoren: Biotech Attraction, 12,5%, en Smart Agro, 10%. Fresh Food Logistics liet ook een stijging zien van meer dan 23%, met de deelname van 43 bedrijven.
De sterke invloed van Spanje als wereldleider in de groente- en fruitmarkt wordt weerspiegeld door de aanwezigheid van bijna alle autonome gemeenschappen die groenten en fruit leveren in het land, wat bevestigt dat Fruit Attraction een effectief middel is om zakelijke kansen te genereren en toegang te krijgen tot nieuwe internationale markten, juist in een belangrijke maand voor het plannen van campagnes.
Wat betreft de impact op de internationale deelname, zullen tot nu toe 47 landen vertegenwoordigd zijn, wat Fruit Attraction positioneert als het belangrijkste handelsevenement voor teelt, marketing en distributie wereldwijd.
Deze positieve cijfers benadrukken de groeiende belangstelling van de groenten- en fruitsector voor deelname aan het grootste zakencentrum van de sector, evenals de steun voor het stimuleren van Fruit Attraction als een fundamentele hefboom voor internationalisering en een ontmoetingsplaats voor alle professionals in de toeleveringsketen.
Voor meer informatie:
Fruit Attraction
www.ifema.es