Een groep Rwandese agrarische belanghebbenden heeft een campagne gelanceerd om de jongeren in het land die betrokken zijn bij de AGF-sector te ondersteunen. De campagne, met de naam 'Buy from Youth', is bedoeld om jongeren aan te moedigen in verschillende waardeketens in de land- en tuinbouw en hen in staat te stellen de nodige transformaties teweeg te brengen door voortdurend technologie in de sector te creëren en te gebruiken.
Dr. Abdallah Utumatwishima, Rwanda's minister van Jeugdzaken, sprak tijdens de lancering van de campagne in Kigali eind vorige week. Hij zei dat deze actie de jeugdwerkloosheid en het gebrek aan werkgelegenheid in de AGF-sector zal helpen verminderen door het creëren van marktkoppelingen en fatsoenlijke banen. "Hiermee richten we ons op vier belangrijke waardeketens in de tuinbouw, waaronder tomaten en passiefruit, waarvan is vastgesteld dat ze een aanzienlijk potentieel hebben om werkgelegenheid te bieden aan jonge telers."
Enkele van de belangrijkste belanghebbenden in de AGF-sector die hun steun aan de campagne hebben toegezegd, zijn overheidsinstanties, spelers uit de particuliere sector, jeugdgroepen en ontwikkelingspartners.
Bron: farmersreviewafrica.com