Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Annemie Van Eepoel, Lizzy's Nieuwe Oogst:

"Het is mooi dat we weer nieuwe producten als nisperos kunnen laten zien"

Tholen - Na een zware periode met hoge kosten en veel zorgen krabbelt de detailhandel langzaam maar zeker weer op. Ook voor Lizzy's Nieuwe Oogst zijn het moeilijke tijden geweest, maar de groenten- en fruitspeciaalzaak ziet weer licht aan het einde van de tunnel. "Even leek de creativiteit uit het vak verdwenen, maar nu het weer de goede kant uit gaat, kunnen we ook weer kijken naar mooie nieuwe producten. Dat is ook hoe we ons kunnen onderscheiden van de supermarkten", zo vertelt Annemie Van Eepoel van Lizzy's Nieuwe Oogst.

Een voorbeeld van een dergelijk 'nieuw' product zijn de Spaanse nisperos, of loquat, die de winkel in het voorjaar aanbood. "Dat is eigenlijk het eerste lentefruit uit Spanje en Portugal. We kregen het aangeboden van onze leverancier Postuma en ik dacht gelijk: ik ga ermee aan de slag", legt Annemie uit. "Het heeft wat weg van een abrikoos en is bovendien zeer geneeskrachtig. Iedereen in Spanje en Portugal kennen het en velen hebben er zelf planten van in de tuin staan. Na de appelen en peren is het een prachtige vrucht om het lenteseizoen mee af te trappen."

"Ze bevatten geen calorieën en veel vezels voor een zuivering en goede werking van de darmen. Daarnaast vermindert het ook cholesterol en houdt diabetes onder controle. De oogst is in april en de nisperos zijn maar een viertal weken te verkrijgen, maar is zeer goed verkocht", gaat de zaakvoerder verder. "Dat is heel leuk om te zien, omdat men in deze tijden dus toch ontvankelijk lijkt te zijn voor een nieuw product. Alleen moet er een verhaal bij verteld worden."

Op deze manier wil de speciaalzaak zich onderscheiden van de supermarkten en een meerwaarde zijn voor haar klanten. "Ze hebben een hele toegankelijke, zachte smaak, maar als je er niet bekend mee bent, is het moeilijk om te weten wat je ermee kunt doen. Daarom heb ik me ingezet om het verhaal te vertellen. Hij is heel veelzijdig. Zo kunnen ze vers gegeten worden, maar worden ze op het Iberisch schiereiland ook in van alles verwerkt. Dit gaat van moes tot drankjes. Dat zijn dingen die je als consument niet weet, maar waar wij ze graag over informeren. In dit geval bleek het een groot succes en volgend jaar gaan we er graag weer mee aan de slag."

Voor meer informatie:
Annemie Van Eepoel
Lizzy's Nieuwe Oogst 
De Merodedreef 151-153
2260 Westerlo - België
Tel.: +32 (0)14 54 53 44
info@lizzys.be   
www.lizzysnieuweoogst.be