Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Havens van Mannheim en Rotterdam ondertekenen logistieke samenwerkingsovereenkomst

De havens van Mannheim en Rotterdam gaan de komende jaren meer samenwerken in het verduurzamen en digitaliseren van de logistieke keten tussen beide havens. Om deze plannen kracht bij te zetten tekenden Uwe Köhn, Port Director van Hafen Mannheim en Matthijs van Doorn, Commercieel directeur van Havenbedrijf Rotterdam recent een memorandum of understanding (MoU).


Uwe Köhn (Port director Hafen Mannheim) en Matthijs van Doorn (Commercieel directeur Havenbedrijf Rotterdam). Foto: Marc Nolte

De haven van Mannheim heeft een strategische liggen langs de Rijn-corridor en binnen een sterk industriegebied, vanaf waar bulk- en containerstromen worden vervoerd van en naar Rotterdam.

Thema’s die in de samenwerking aan bod komen, zijn onder andere de mogelijkheden voor het verder uitbouwen van het achterland netwerk via spoor en binnenvaart, het verduurzamen van de keten tot een zero-emission transport corridor voor vrachtvervoer via de weg, het water en het spoor, de betrouwbaarheid en efficiëntie van de afhandeling van binnenvaartschepen bij diepzee en inland terminals verder verhogen en het delen van kennis tussen beide havencomplexen om toe te werken naar een volledig transparante digitale Rijn-corridor.

Wat betreft de energietransitie gaan beide havens onderzoeken of ze gezamenlijk op kunnen trekken in het faciliteren van de infrastructuur voor het transport van alternatieve hernieuwbare energiedragers, die ofwel geproduceerd, ingevoerd of gebruikt worden in de havens, het achterland en tussen de havens langs de corridor.

Bron: Port of Rotterdam

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer