Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"We hebben besloten bewust af te zien van marges om onze klanten in deze moeilijke tijden zo goed mogelijk te ondersteunen"

Aldi Nord voert forse prijsverlagingen AGF in

Aldi Nord ziet vrijwillig af van marge en verlaagt massaal de prijzen van groenten en fruit.. Na de drastische prijsverlagingen op koffie, boter en plantaardige olie verlaagt de  discounter daarmee opnieuw de prijzen van belangrijke producten voor dagelijks gebruik.



Goedkoop wordt nog goedkoper: vanaf 17 april start Aldi Nord een grote prijsactie in de groenten- en fruitsector. De komende maanden ziet Aldi Nord af van een deel van de marge op groenten- en fruitartikelen voor dagelijks gebruik uit het vaste assortiment om de prijzen voor klanten te verlagen. Bij de start van de actie kosten trostomaten bijvoorbeeld slechts 2,99 euro in plaats van 3,49 euro (-14 procent). Daarnaast blijven er natuurlijk wekelijks actieproducten tegen de originele Aldi-prijs.  

"We hebben besloten bewust af te zien van marges om onze klanten in deze moeilijke tijden zo goed mogelijk te ondersteunen. Daarom concentreren we ons op groenten- en fruitartikelen die onze klanten dagelijks nodig hebben," zegt Lars Kürten, Managing Director National Category Management Aldi North.

"We informeren onze klanten niet alleen direct in de winkel over onze permanente prijsverlagingen, maar ook via onze sociale mediakanalen, onze website, in onze digitale brochure en via radioreclame," legt Gianfranco Brunetti, Managing Director Marketing and Communications Deutschland bij Aldi Nord, uit.
 
Versheid staat ook centraal in de nieuwe marketingcampagne
In lijn met de permanente prijsverlagingen stelt de discounter verse groenten en fruit centraal in de nieuwe marketingcampagne, die samen met Aldi Süd wordt uitgevoerd: knapperige wortels, verse asperges en weelderig groene sla in close-ups. Onder het motto "Täglich frisch, immer günstig" (Elke dag vers, altijd voordelig) wordt wekelijks op opvallende wijze reclame gemaakt voor verse groenten- en fruitproducten tegen de beste prijs met de Aldi laagste prijsgarantie. De campagne steunt op de driehoek van prijs, product en relevante keurmerken.

Vanaf 15 april is de 360-graden campagne te zien op alle kanalen, waaronder tv, print, radio, online, out-of-home, PoS en sociale media. Een andere creatieve uitvoering zal te zien zijn in enkele grote steden in Duitsland: ongeveer 1.000 huurfietsen van de aanbieder NextBike gaan tijdens de campagneperiode in de Aldi-look op pad in onder meer Hamburg, Leipzig, Dresden en Essen. De TVC is onder meer te zien op het YouTube-kanaal van Aldi Nord.

Voor meer informatie:
www.aldi-nord.de

Publicatiedatum: