Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Vervoer zonder begeleiding tussen het VK en Frankrijk +65%

De vrachtdienst zonder begeleiding van London Medway tussen het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk heeft een nieuwe mijlpaal bereikt, met een stijging van het handelsverkeer met tweederde sinds de start.

De route over het Kanaal, die wordt beheerd door DFDS, heeft sinds de start van de dienst in juli 2021 een toename van 65% in het aantal dagelijkse eenheden gekend.

In de afgelopen weken heeft de dienst van Sheerness naar Calais een nieuwe mijlpaal bereikt: sinds de start zijn er meer dan 50.000 trailers op schepen in de haven vervoerd.

Het partnerschap werd opgezet als antwoord op de groeiende vraag van eigenaren en vervoerders, die het zien als een oplossing voor de aanhoudende congestieproblemen en vertragingen in Dover.

Het is de laatste mijlpaal voor het havenbedrijf, dat deel uitmaakt van de Peel Ports groep, dat eerder in augustus vorig jaar bekendmaakte dat het aantal eenheden in een periode van twee weken met 34% was gestegen toen Dover opnieuw met operationele problemen kampte.

Richard Goffin, havendirecteur van London Medway, zei: "We zijn enorm trots op hoe goed de DFDS-dienst heeft gepresteerd sinds hij 18 maanden geleden werd gelanceerd."

"Het bereiken van 50.000 eenheden voor de route voelt als een echte mijlpaal voor iedereen die bij de dienst betrokken is."

"De stijging van het aantal eenheden per dag in die periode heeft ook bewezen wat wij al lang beweren, namelijk dat er echt behoefte is aan een levensvatbare alternatieve route voor de toeleveringsketen van het Verenigd Koninkrijk, gezien de aanhoudende opstoppingen rond Dover en de verschuiving in de vraag naar meer onbegeleide diensten."

"Bij Peel Ports zijn we van mening dat bedrijven niet-bederfelijke vracht moeten vervoeren via diensten zonder begeleiding zoals de onze, omdat die betrouwbaarder zijn, in plaats van ze te laten reizen als begeleide vracht, die meerdere storingspunten heeft."

"We kijken ernaar uit om onze sterke werkrelatie met DFDS in de komende maanden uit te bouwen en deze dienst steeds verder uit te bouwen."

Bron: Peel Ports Group

Publicatiedatum: