Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Nieuwe marktintroducties in AGF

Mama's Maaltijden, The Greenery, FruitSolute, Fresh2You en Friethoes in lijst Vers Top-15

De nummers 1, 2 en 3 in de jaarlijkse ranglijst De Vers Top-15 van marktonderzoeksbureau IRI worden bezet door bekende producten in de AGF-sector, dat meldt Supermarkt.Team. De lijst laat zien welke nieuwe merken en leveranciers het dit jaar erg goed hebben gedaan van week 32 2021 tot week 32 2022.

De versgekoelde maaltijden van het merk Mama's Maaltijden staan met stip om nummer 1. De nummers 2 en 3 worden respectievelijk bezet door steenfruit van Oralia van The Greenery en exoten van Fruitsolute. Op nummer 8 staat Fresh2You, gevolgd door Friethoes op nummer 9.

Rank Fabrikant Merk Eurosalesx1.000 MAT36 2020 Type
1 Mama's Maaltijden Mama's Maaltijden €3.259 Versgekoelde maaltijden
2 The Greenery Oralia €1.633 Steenfruit
3 Fruitsolute Fruitsolute €1.431 Exoten
8 Fresh2You - €300 Onbewerkte GF
9 FrietHoes FrietHoes €284 Aardappelproducten

AGF-producten in De Top-15 Vers, bron IRI

Mama's Maaltijden startte in 2020 op vanuit de Hillegomse PLUS supermarkt en de maaltijden zijn inmiddels te vinden in 400 supermarkten. Bij deze maaltijden is vooral ingezet op lekker. Inmiddels is er een tweede lijn vriesverse maaltijden gelanceerd onder het merk Fitmeals die minder zout en meer eiwitten en groenten bevatten.

The Greenery werkt exclusief samen met hun Spaanse leverancier om haar steenfruit onder het merk Oralia af te zetten op de Nederlandse markt. De wilde perziken werden afgelopen jaar verkocht bij Jumbo Supermarkten en - zoals de cijfers laten zien - hebben ze erg goed gepresteerd. Ger Kingma, productmanager steenfruit bij The Greenery International: “We werken al vele jaren samen met onze gewaardeerde leverancier Novaprocosa voor het aanbieden van steenfruit op de Noord-Europese markten. De Oralia perziken zijn heerlijk van smaak, dus de notering in de lijst verbaast mij niets. Ik ben dan ook erg trots op dit mooie resultaat.”

Friet van FrietHoes heeft een eigen winkel in Haarlem en verkoopt hun product ook op festivals en aan andere horeca. Sinds begin 2022 zijn FrietHoes producten onder andere verkrijgbaar bij Albert Heijn.

Bron: Supermarkt.team, IRI

Publicatiedatum: