Spanje

Fusie Bollo International Fruits en The Natural Fruit Company

De Spaanse bedrijven Bollo International Fruits (Bollo) en The Natural Fruit Company (TNFC) kondigen een overeenkomst aan om hun citrus- en meloenactiviteiten samen te voegen. Het doel is om de klanten een nog betere service te kunnen bieden en een referentie in de sector te creëren. De afronding van de operatie moet nog goedgekeurd worden door de mededingingsautoriteiten.

Deze mijlpaal markeert het begin van een nieuwe fase waarin beide bedrijven, die steeds op zoek zijn naar uitmuntendheid en duurzaamheid, best practices zullen uitwisselen ten voordele van hun klanten, werknemers en leveranciers, en zullen bijdragen aan de professionalisering van de agrovoedingssector.

Sinds de oprichting van het bedrijf een eeuw geleden heeft de familie Vercher de koers van Bollo International Fruits, gevestigd in Benifairó de la Valldigna, Valencia, uitgestippeld. Het merk staat synoniem voor kwaliteit in citrus (sinaasappelen, clementines, citroenen en grapefruit) en (water)meloenen. Het project van Bollo ademt transparantie, ernst, doorzettingsvermogen en innovatie uit.

"We hebben in TNFC de ideale partner gevonden om het project dat onze familie 100 jaar geleden is gestart, verder te ontwikkelen. We zijn erg blij dat we onze bedrijven kunnen integreren en samen naar de toekomst kunnen kijken. Dit is een geweldige kans voor onze klanten, medewerkers, partners en leveranciers", zegt José Vercher, CEO van Bollo.

Samen hebben de twee bedrijven meer dan 7.000 hectare eigen citrus-, meloen- en watermeloenteelt, verdeeld over Spanje, Brazilië en Senegal, beheerd door een team gespecialiseerd in teelttechniek en R&D. Daarnaast doen ze ook een beroep op externe telers met wie ze nauw samenwerken om de constante aanvoer van kwaliteitsfruit te verzekeren aan de verwerkingsfaciliteiten in Benifairó en Alberic. Aan de 180.000 ton fruit die Bollo jaarlijks op de markt wordt brengt wordt nu de ongeveer 480.000 ton van TNFC toegevoegd. De complementariteit van de teams en de waarden van beide bedrijven vormt de basis van een project dat sterk inzet op duurzaamheid.

TNFC sluit zich zo aan bij een geweldig merk en versterkt hiermee zijn Full Citrus Basket met een jaarronde aanvoer. De visie van het bedrijf is en blijft de levenskwaliteit van de samenleving verbeteren met gezond fruit en de aarde beschermen. 

"We zijn zeer tevreden met de overeenkomst die is bereikt met de familie Vercher, waardoor we dit honderd jaar oude en innovatieve bedrijf in ons project hebben opgenomen", zegt Antonio Alarcón, CEO van The Natural Fruit Company. "We zullen het merk Bollo, dat vandaag de dag synoniem is voor kwaliteit, nog verder versterken. Het is onze bedoeling om een partner van onze klanten te worden, hun kwaliteitsreferentie te zijn en hen te begeleiden vanuit de beste praktijken op het gebied van duurzaamheid."

The Natural Fruit Company werd bij de operatie geadviseerd door Altamar Advisory Partners, Garrigues en PWC, terwijl Bollo werd geadviseerd door Broseta.

Voor meer informatie:
Bollo
https://frutasbollo.es

The Natural Fruit Company
https://thenaturalfruit.com


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.