Sinds vorige week worden de terminals van Hutchison en APM geconfronteerd met langzaamaanacties als gevolg van de cao onderhandelingen. Door deze acties hebben zij te maken met vertragingen bij de afhandeling van alle modaliteiten. Deze week gaf de wereldwijde rederij A.P. Moller - Maersk een persverklaring uit over de 'go-slow' actie op meerdere terminals in de haven van Rotterdam, en de gevolgen daarvan:
"In het licht van de aanhoudende 'go-slow' actie op meerdere terminals in de haven van Rotterdam, zijn de activiteiten in en uit de haven momenteel onderhevig aan aanzienlijke verstoring. Dit is het gevolg van CAO-onderhandelingen die plaatsvinden tussen vakbonden en de terminals Hutchinson Delta II en Maasvlakte II.
Als zodanig verwachten wij dat de Maersk TA1- en TA3-diensten onmiddellijk zullen worden getroffen, met de mogelijkheid van verlenging afhankelijk van hoe de situatie zich ontwikkelt. Om de gevolgen voor uw supply chains tot een minimum te beperken, hebben wij een aantal noodmaatregelen opgesteld. Het is nog niet duidelijk hoe lang de onderhandelingen zullen duren, maar onze teams zullen de situatie blijven volgen en zo nodig aanpassingen doorvoeren.
Om de activiteiten zo soepel mogelijk te laten verlopen, heeft Maersk de volgende wijzigingen aangebracht in de komende schema's:

Deze wijzigingen zijn doorgevoerd om de druk op het netwerk te verlichten en de integriteit van de dienstregeling in de toekomst te garanderen, zodat de toeleveringsketens van de klanten zo efficiƫnt mogelijk kunnen blijven werken.
Port-to-port boekingen die eindigen in Antwerpen in lijn met onze noodmaatregelen zullen alternatief vervoer nodig hebben om de beoogde eindbestemmingen te bereiken, op kosten van de klanten. Boekingen met eindbestemming klant zullen zoals gepland op de eindbestemming worden afgeleverd.
De situatie verandert snel, maar we doen er alles aan om de hinder tot een minimum te beperken en zullen u zo snel mogelijk op de hoogte houden van de laatste ontwikkelingen.
Uw partnerschap blijft voor ons van het grootste belang en als u vragen hebt, aarzel dan niet om contact op te nemen met uw lokale Customer Experience-vertegenwoordiger. Bedankt voor uw vertrouwen en begrip."
Voor meer informatie: maersk.com