Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
PLUS

"In onze kerstcampagne spelen groenten- en fruitproducten een grote rol"

Tholen - In aanloop tot kerst bereiden consumenten zich goed voor op het komende kerstdiner, zo blijkt uit onderzoek van RouteLogic. Het zoekgedrag in de maand december naar een zoekterm als “recepten kerstdiner” of “kerstdiner voorbereiden” stijgt exponentieel. Volgens RouteLogis is er dit jaar een stijging van 36,8% ten opzichte van vorig jaar te zien. Retailers nemen ter inspiratie en (mentaal) gemak speciale kerstverspakketten op het assortiment. 


Extra kerstverspakketten bij PLUS

"PLUS biedt in aanloop naar kerst klanten extra verspakketten aan die zorgen voor een feestelijke en gezonde maaltijd. Zoals een verspakket truffel pastinaak soep, en een verspakket bietentartaar. In onze kerstcampagne spelen groenten- en fruitproducten een grote rol. Deze producten maken deel uit van bijna ieder gerecht. Zo ook bij onze desserts", aldus woordvoerder Felicity Nieman.

Terugkijkend op het afgelopen jaar introduceerde PLUS klimaatneutraal en traceerbare biologische bananen, Fairtrade snacktomaten, klimaatneutrale ananassen, Inspire aardbeien en de Hollandse watermeloen. Ook de sinaasappels in de juicer-apparaten van PLUS, waarmee klanten in de winkel vers sinaasappelsap kunnen persen, zijn sinds oktober klimaatneutraal gecertificeerd. "Naast deze nieuwe producten hebben we de verpakkingen van onder andere de witte en rode pitloze druiven verbeterd. Daardoor besparen we circa 15.000 kg aan plastic per jaar."

Een belangrijke groeicategorie ten opzichte van vorig jaar is het zachtfruit. Blauwe bessen zijn populairder geworden.

Benieuwd wat er op het kerstmenu van andere retailers staat en hoe zij terugkijken op de AGF-categorie? In Primeur 12 delen we de reacties van Albert Heijn, Aldi, Jumbo, Colruyt en Carrefour.

Klik hier om Primeur online te lezen.

Klik hier voor een abonnement op Primeur.