Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Carrefour introduceert 'stille uren' in winkels voor hooggevoelige mensen

VK: Telers maken minieme winsten terwijl supermarkten recordwinsten boeken
Britse telers maken voor veel producten verwaarloosbare winsten nu de voedselprijzen stijgen en de supermarkten recordwinsten boeken. Een gemiddeld blok kaas of brood levert de telers minder dan een cent op, en de fruittelers doen het niet veel beter met slechts 3 cent per kg appelen. Voedselhulporganisatie Sustain analyseerde 5 dagelijkse voedingsmiddelen: appelen, kaas, hamburgers, wortelen en brood. Omdat de marges zo klein zijn, kunnen telers niet investeren in bijvoorbeeld een milieuvriendelijker teeltsysteem.
Bron: Guardian

Frankrijk: Carrefour ontwikkelt zijn same-day delivery diensten in de regio Ile-de-France  
Carrefour en STEF hebben in Rungis een logistiek centrum geopend om de groei van zijn thuisbezorgingsdienst in de regio Ile-de-France te versnellen en de bezorging op dezelfde dag in Parijs en zijn voorsteden te ontwikkelen. Carrefour heeft zijn partner STEF alle logistieke activiteiten toevertrouwd. De dienst Carrefour livré chez vous ("Carrefour levert aan u") is al beschikbaar in meer dan 20.000 steden in Frankrijk en 74% van de totale bevolking heeft er toegang toe.
Bron: Webwire

VK: Consumenten besparen overal op, blijkt uit onderzoek
Bijna twee derde van de Britse consumenten stapt over op goedkopere merken om geld te besparen, zo blijkt uit een nieuw onderzoek. Uit onderzoek van digitale mediaspecialist Shopmium onder 4.000 consumenten bleek dat 64% grote merken inruilt voor huismerkproducten. Uit het onderzoek bleek ook dat 79% meer aandacht besteedt aan aanbiedingen, 69% koopt minder artikelen en 55% maakt gebruik van goedkopere retailers. Bijna 80% heeft zijn totale boodschappenuitgaven op de een of andere manier verlaagd en nog eens 10% zegt dat binnenkort te gaan doen.
Bron: TalkingRetail

België: Carrefour introduceert 'stille uren' in winkels voor hooggevoelige mensen
Supermarktketen Carrefour zal voortaan elke dag tussen 14.00 en 16.00 uur de muziek in zijn winkels onderbreken en de lichten dimmen, behalve op zaterdag. Het doel van dit initiatief is om een rustige sfeer te creëren voor hooggevoelige mensen (mensen die gevoeliger zijn voor externe prikkels zoals licht en geluid). De maatregel zal zeker van toepassing zijn in de eigen winkels van Carrefour. Als de winkel in franchise is gegeven, heeft de franchisenemer de keuze om al dan niet aan het initiatief deel te nemen. Daarom zullen hypermarkten die door Carrefour zelf worden beheerd, samen met enkele Market-winkels deelnemen. De Express-winkels zijn echter allemaal in franchise.
Bron: BrusselsTimes

Europa: Hoe gaan supermarkten om met stijgende energieprijzen?
Aangezien de groothandelsprijzen voor energie in 2022 zijn gestegen, hebben de meeste bedrijven te maken gekregen met hogere rekeningen. Supermarkten hebben een vrij hoge energiebehoefte. Dit geldt met name voor supermarkten, waar koelers en koelsystemen 24 uur per dag en 7 dagen per week aan moeten staan en waar het personeel en de klanten warm moeten worden gehouden. 
Dus wat kunnen supermarkten doen om ervoor te zorgen dat ze de diensten kunnen blijven leveren waar zoveel mensen op vertrouwen? Een van de meest in het oog springende dingen is het verhogen van de prijzen van de producten om het tekort te dekken. Nu lijkt dit misschien geen probleem, maar aangezien het huishoudbudget van de consument al gespannen is, kan het zijn dat een prijsverhoging tot minder verkoop leidt. 
Bron: EuropeanBusinessReview