Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Graham Forber - G's

"Er zijn zeker mogelijkheden voor onze producten in Azië"

Love Beets van G’s is zowel binnen als buiten Europa een bekend product, dat 10 jaar geleden in de VS werd geïntroduceerd. Het product is ook populair geworden in Azië en Australië door middel van een samenwerking met het Australische bedrijf One Harvest. Ook is het product inmiddels op de Zuid-Afrikaanse markt verkrijgbaar.

"One Harvest heeft besloten zich te concentreren op de Australische binnenlandse markt. We hebben nog steeds een goede relatie met het bedrijf, maar we gaan nu verder met de ontwikkeling van het merk Love Beets vanuit het VK, omdat we de opgebouwde markt in Zuidoost-Azië niet wilden verliezen," legt Graham Forber van G's uit. "Nu de meeste Covid-reisbeperkingen in Zuidoost-Azië zijn opgeheven, kunnen we deze markt verder ontwikkelen."

G's Fresh stond begin november met een stand op de beurs Asia Fruit Logistica om niet alleen het merk Love Beets te promoten, maar ook om de interesse te peilen voor hun andere producten zoals salades en bladgroenten.

"Er zijn zeker mogelijkheden voor onze producten in Azië en er was veel belangstelling voor Love Beets. De Aziatische markt wordt normaal gesproken goed bevoorraad vanuit landen als Australië, maar de wereldwijde bevoorradingsketen staat onder druk door klimaatproblemen, dus als we onze klanten kunnen aanspreken en eventuele tekorten kunnen opvangen, dan doen we dat."

Graham met collega Sarah Huntley tijdens Asia Fruit Logistica

G's Fresh is niet het enige Britse bedrijf dat markten verder weg verkent. Oorspronkelijk leverden Britse bedrijven aan de binnenlandse markt en exporteerden ze eventueel een beetje naar Europa of Scandinavië. Met de Brexit is Europa moeilijker bereikbaar geworden en de torenhoge teeltkosten hebben ervoor gezorgd dat zelfs de binnenlandse markt het moeilijk heeft met goedkopere importen.

"We moeten naar nieuwe markten kijken en hoewel het DTI geweldig is geweest, is hun financiering beperkt en gaat die naar producten met het beste rendement. Er moet meer hulp en steun komen voor andere producten die naar het buitenland gaan. Er zijn veel goede markten in Azië waar we onze producten naartoe kunnen sturen, want de Aziatische consumenten willen westers voedsel van hoge kwaliteit."

Publicatiedatum: