Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Guillermo González de Aledo van Sweet Papaya:

"De vraag naar Canarische papaja is tot voor kort bijzonder hoog geweest"

Traditioneel begint het hoogseizoen voor de papaja van de Canarische Eilanden rond deze tijd van het jaar. De vraag was tot voor een paar weken bijzonder hoog door de lagere beschikbaarheid van Braziliaans product.

"Vanaf week 46 kunnen we aanzienlijke volumes aanvoeren. We begonnen toen met het oogsten van het fruit dat in de maand maart werd aangeplant. Tot en met juni zullen we nu aanhoudend veel product beschikbaar hebben", zegt Guillermo González de Aledo, partner bij Sweet Papaya, een bedrijf met percelen in het noorden van Tenerife.

"Hoewel de afzet de afgelopen twee weken is vertraagd, hadden we tot dan toe een grotere vraag naar Canarische papaja gemerkt. Er waren immers minder papaja's van het zuidelijk halfrond op de markt, met name uit Brazilië, vanwege de hoge prijzen van luchtvracht en een kleinere oogst als gevolg van ongunstige weersomstandigheden. De prijzen zijn hoger dan die van vorig seizoen, maar slechts in die mate dat ze gewoon de gestegen kosten compenseren. De winstmarges blijven gelijk of vallen zelfs wat lager uit", legt de teler en exporteur uit.

Sweet Papaya heeft zijn papajateelt dit jaar met 20% verhoogd, de infrastructuur op de percelen opgeschaald en ook de kwaliteit van het product verder verbeterd.

"Ons klantenbestand is uitgebreid ten opzichte van vorig jaar en we hopen volgend jaar nog eens 20% in volume te groeien. We werken met rassen van het Formosa-type en zorgen voor een Brix van meer dan 11 graden. Ons product moet zijn bestemming bereiken met de optimale rijpheid en kleur. 85% van onze papaja’s zijn bestemd voor de export, aangezien de papajaconsumptie in Spanje veel lager is dan in andere landen in Midden- en Noord-Europa. We merken dat de Europese retailers ook steeds meer belang hechten aan de herkomst van de producten. In die zin hebben onze papaja’s als Europees product een streepje voor."

Voor meer informatie:
Guillermo González de Aledo
Sweet Papaya
Tel: +34 617469094 (Spanje)
[email protected]
sweetpapaya.es

Publicatiedatum: