Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Zeven perenrassen strijden om de eerste plaats in Amerikaans consumentenonderzoek

De grote perenwedstrijd van 2021 is afgelopen. Portland perenfans kozen zeven rassen als het meest algemeen geliefd in een consumentenvoorkeurenonderzoek van 2021 door de Oregon State University: Paragon, Bartlett, Green Anjou, Concorde, Comice, Happi Pear en Seckel, met het eerste peerras aan top.

Volgens Ann Colonna, programmadirecteur sensoriek van OSU's Food Innovation Center in Portland en een van de hoofdonderzoekers, werden in het onderzoeksproject kenmerken beoordeeld die variëren van smaak tot textuur en van sappigheid tot houtachtigheid, maar de score voor "algemene voorkeur" meet de onderbuikreactie van de deelnemers na het bijten in een stuk fruit.

Resultaten van een onderzoek naar consumentenvoorkeuren voor peren door de Oregon State University en de Washington State University, uitgevoerd in 2021. (Bron: Ann Colonna/Oregon State University; Grafiek: Jared Johnson/Good Fruit Grower)

Gefinancierd door de Fresh Pear en Processed Pear comités, die Noordwest peren promoten onder federale marketing orders, was het doel om eigenschappen van peren te identificeren die de voorkeur hebben van Pacific Northwest consumenten voor zowel zomer- als winterperen.

Het verbaasde Colonna niet dat veel van de oude perenrassen, zoals Bartlett en Green Anjou, goed scoorden. De sleutel is conditionering, zei ze. Stemilt heeft zich ingespannen om de peren in het onderzoek optimaal te conditioneren, iets wat de consument thuis niet altijd kan doen.

Bron: goodfruit.com

Publicatiedatum: